Befriad

Kärlek, äventyr och maktkamp i det medeltida Europa Året är 1395. När den tyska Hansan tar över Anne Persdotters handelshus i Stockholm måste hon resa till Bergslagen för att kunna försörja sig och sina barn.Där träffar hon den italienske köpmannen Leonardo och de ger sig av mot Konstantinopel för att sälja en värdefull last koppar. Men Östersjöns sjörövare sätter hinder i vägen och Anne måste använda alla sin list och viljestyrka för att överleva. Hon drivs av en längtan efter kärlek och äventyr, och i Konstantinopel och Venedig kastas hon in i händelser hon aldrig hade kunnat föruse.

Marina Pedersen

2016-10-13

Bra

Inger Jonsson

2016-06-06

Boken kan kanske ses som en medeltida reseskildring av vitt skilda resmål. Ett stort mått av kvinnlig styrka.

Även denna del gillade jag skarpt. Denna bokserie kan jag rekommendera till er andra =)

Kerstin Fägerblad

2010-10-13

Delar av historien kopplas ihop med ens egen historia, så känns det. Var med på resan du också! Boken är varmt humoristisk blandat med blodigt allvar som håller en på halster ... lite som man vill det ska vara!

Elin Elssjö

2010-10-06

Här möter Anne nya intressanta personer bl.a den beryktade piraten Klaus Störtebeker och berättelsen flätas snyggt samman med den samma historien.

Annika Carlson

2010-03-21

Anna är en ensamstående kvinna med 2 barn som lever i slutet av 1300-talet. man får följa henne från stockholm till Dalarna och sedan till Gotland. För att sjövägen ta sig till Kostantinopel, allt för att överleva och försörja sina två barn. Hon blir även förälskad i Leonardo från Venedig, men han överger henne då han har lovat att gifta sig med en annan kvinna i Italien.Men de återförenas till slut.

Annika Carlson

2010-03-21

En mycket bra bok om en stark kvinna i slutet av 1300 talet. Boken är skriven på ett sådant sätt att man är nästan med på gator och skepp.

Krister Källén

2010-03-13

Den här boken är inget undantag, författaren skriver spännande, målande så man riktigt ser det hon skriver som på film och så med en humoristisk knorr då och då. Så nu undrar jag bara när kommer nästa bok?