Beastly, ett odjur

Flinn, Alex

| 2011

Vi vet vad Sknheten tyckte om Odjuret - men hur var det fr Odjuret? Kyle Kingsbury r rik, skitsnygg, elak och egoistisk. Fr honom r det sjlvklart att han ska vljas till den populraste killen p skolbalen och f hngla med den snyggaste tjejen resten av natten. Och allt hade nog gtt som planerat om det inte hade varit fr Kendra. Hon r inte srskilt snygg och hon har mage att kritisera honom fr att f frdelar fr att han r det. Fr att ge igen bjuder Kyle henne p skolbalen bara fr att dumpa henne utanfr drren och gra bort henne infr hela skolan. Men Kendra r inte en vanlig tjej - hon r hxa. Nr Kyle kommer hem p natten efter skolbalen vntar hon i hans rum. Hon frbannar honom fr hans grymhet och frvandlar honom till ett monster med pls, horn och huggtnder. Lika ful p utsidan som han r p insidan. Bara om han lyckas hitta en tjej som verkligen lskar...

Therese stman

2014-06-26

En morden variant av den klassiska sagan, fast omvnt. Gillar filmen, som r baserad p denna riktigt bra boken! Betyg: 5

Bea Johansson

2013-01-11

Riktigt rolig och bra, ibland r han bara s dum!

Madelene Helgesson

2012-05-28

Den hr boken r precis vad den utger sig fr att vara; Sknheten och Odjuret i modern tid. Men den r inte mycket mer n s.

Denna bok r bara s bra =)
Jag kan allt rekommendera till er andra =)

Moa Johansson

2012-05-20

Ls. Den! Jag sger bara det; ls den!!! Jag lskade den verkligen, den levde till och med upp till mina skyhga frvntningar! Jag lskade bde Sknheten och Odjuret och jag gillade att man frn brjan inte kunde utse vem som var Sknheten (iallafall inte jag). Nu har jag lust att kolla p filmen, hoppas att den r iallafall hlften s bra som boken!

Josifin Bergstrm

2012-03-11

Riktig bra bok, fast gjorde felet att se filmen frst :)

Charlotte B

2012-01-09

Bra bok. Intressant att det var frn hans synvinkel och inte hennes.

Rebecka Angelin

2011-12-15

En mycket bra bok och hr fr man se hur de var fr odjuret och inte sknheten. Pminner mycket om sagan de flesta lste som barn fast lite mer modern. Krleken r nyckeln i denna historia precis som i sagan!