Bödlarna i Tyburn

Parsons, Tony

En chockerande video sprids på nätet. En man står på en pall med en snara runt halsen, ögonblicket efteråt sparkas stolen undan. Max Wolfe och kollegorna vid Londonpolisen har knappt börjat undersöka fallet innan ytterligare en video av en man med en snara runt halsen sprids på internet den här gången är det live. Vad som verkar vara en grupp självutnämnda rättskipare har tagit lagen i egna händer, för att straffa brottslingar: en man som våldfört sig på unga flickor och en rattfyllerist som kört på och dödat ett barn. Men är de ute efter rättvisa eller bara blod? I sitt farligaste fall hittills tar Max upp jakten på bödlarna, och upptäcker att linjen mellan det goda och det onda, vad som är rätt och fel, inte alltid är så tydlig. Lusten för hämnd verkar dessutom finnas närmare än vad han någonsin kunnat ana.  Bödlarna i Tyburn är Tony Parsons tredje bok om kriminalassistent Max Wolfe...

Mikael Linder

2019-05-05

Välskriven och spännande historia med intressanta karaktärer. Tyvärr känns storyn lite tunn och man blir aldrig direkt överraskad som läsare. Det känns att det bara är en bok i en större serie. Stabil deckare.

Jan Banan

2018-11-13

Stark 3:a! Första boken jag läser av denna författare och jag kommer definitivt kommer att läsa mer av honom. En spännande och välskriven mordhistoria som engagerar. Skickligt inläst av Mats Eklund, en av de bästa.

2018-07-06

En hemsk video sprids på nätet. En man står på en pall med en snara runt halsen, ögonblicket efter sparkas stolen undan. Max Wolfe och kollegorna har bara börjat utreda fallet när ytterligare en video sprids, den här gången är det live.
🐴
Bödlarna i Tyburn är tredje boken om Max Wolfe. Jag har läst båda innan och gillade den första mycket, den andra var helt okej. Jag har börjat lyssna på en del böcker för att försöka komma ikapp lite av högen jag har att läsa. Bödlarna i Tyburn är en av dem jag lyssnat på. Jag var nära att ge upp halvvägs, boken tilltalade inte mig alls. Jag kanske tyckt bättre om den om jag läst den fysiskt, tycker jag tappar lite när jag lyssnar. Tyckte historien var seg och lite tjatig, med Scout hit och dit hela tiden. Jag gav aldrig upp boken utan lyssnade klart men tyvärr ändrade jag inte uppfattning om den. Max Wolfe karaktär är en person jag inte är så sugen på att läsa fler böcker om, jag känner mig nöjd nu efter tre böcker. Men gillar du råa deckare kanske Bödlarna i Tyburn är något för dig!

2018-05-03

Det får bli en femma igen för Tony Parson! Hårdkokt och blodigt är det men det kombineras med en rättvis "godhet" och charm som är svår att motstå. Titta bara på skildringen av lilla dottern Scout och hundens oemotståndliga blick. Allt flyter fint i ett språk som kan påminna om både Hemingway och Chandler.

Lauri Solmupoika

2018-04-16

Blek story som inte håller hela vägen