Bödelskyssen

Kallentoft, Mons

| 2017

Mons Kallentofts böcker om kriminalinspektör Malin Fors har sålts i över tre miljoner exemplar och älskas av läsare världen över.I Bödelskyssen är Malin tillbaka i Linköping efter en uppslitande tid som sambandsofficer i metropolen Bangkok. Hon har lyckats hålla sig nykter, men är rastlös och behöver ett komplicerat fall för att hålla begäret efter alkohol stången.Så kapas ett plan på Linköpings flygplats och Malin och hennes kollegor kastas in i det största gisslandramat i Sveriges historia. Över fyrtio män, kvinnor och barn hotas till livet av kaparen som har tagit sig rätten att bestämma över andras liv och död. Men kan några få liv offras för att rädda många?Kapningen blir en tragisk händelse som får efterverkningar under lång tid framöver. När sommaren når sin kulmen exploderar Linköping i ett grymmare våld än staden någonsin skådat. Malin måste försöka stoppa en mördare...

Julia Gedin

2019-02-04

2018-11-28

Jag vet inte om Mons Kallentoft närmar sig slutet på sin berättelse om Malin Fors, men Bödelskyssen är elfte delen och var den senaste ända tills för några veckor sedan. Trots att den här boken är en av de bättre så kanske det är dags att fundera på ett avslut. Läs mer på min blogg

Jan Svensson

2017-12-18

Även om det känns som lite upprepning så blir det spännande till slut. Mycket Malin Fors men ändå inte så mycket om henne i denna delen.

2017-10-29

Betyg: 4,5 av 5.

Mons Kallentoft tillhör definitivt en av mina favoritförfattare. Jag följer både hans serie om Malin Fors, som han skriver ensam, och även serien om Zack, Herkulesserien, som han skriver tillsammans med Markus Lutteman. (Här är en länk till min recension av den fjärde och senaste boken i den serien, Heroine, och där finns även länkar till dom tidigare böckerna).

Bödelskyssen är den elfte boken om Malin Fors, och den är även den andra boken i en ny serie, om dom fem sinnena. Dom två tidigare serierna om Malin Fors har ju handlat om årstiderna och om elementen.

Boken innan Bödelskyssen, den tionde boken om Malin Fors, är Djävulsdoften. Här är en länk till min recension av den boken, och där finns även länkar till tidigare böcker.

Jag har verkligen tyckt om alla tidigare Malin Fors-böcker, och den här boken var inget undantag.

Den förra boken, Djävulsdoften, utspelades ju i Thailand, men i den här boken så är Malin Fors tillbaka i Linköping igen.

Boken var välskriven och spännande, som alltid böckerna av Mons Kallentoft är. Och jag tycker ju så mycket om karaktären Malin Fors. Jag läser gärna fler böcker om henne, och dom andra poliserna i Linköping. Och jag ser mycket fram emot dom planerade tre böckerna i serien.

Rekommenderas absolut.