Battle Royale

Takami, Koushun

| 2003

Andreas Ruuth

2013-06-06

Det är svårt att motivera varför ett sånt här spel finns. Takami lyckas inte bättre än Collins i "Hungerspelen" som den här boken ofta jämförs med. Jag kan säga redan nu att den är både blodigare och bättre än "Hungerspelen". Den är till skillnad från den boken också inte berättad i första person vilket också gör den mer spännande.

Problemet jag har är att det är så mycket kärleksdravel hit och dit, men man kanske inte borde förvänta sig mer av tonåringar?

Hursomhelst är det en fantastiskt spännande bok. Betyget dras inte ner tillräckligt mycket för att den ska landa på en fyra. Läs den, men räkna med att den är rätt så magstark.

emelie .

2012-12-25

Emellanåt just så bra och bättre än man hoppats. Emellanåt segdragen och omständig.

Blodigare än filmen, och ger faktiskt filmen ännu mer djup när man ser om den.

Läsvärd dock. Ingen svår engelska. Vad jag vet finns den inte översatt till svenska. Originalet är skrivet på japanska.

Lina R

2012-04-30

Helt fantastisk, den är givetvis oerhört otäck på så många olika plan - dock gör genomförandet att det aldrig känns som blod för blodets skull. Tänker ofta på den här boken såhär i efterhand, vilket onekligen är ett bra betyg!

Miriam T

2012-02-08

Då har ni denna bok att se fram emot.
Inte lika bra men spännande och blodig iallafall ^^

Läs min recension på min blogg: