Barnmorskan i Hope River

»Patricia Harmans debutroman är ett litet mästerverk som letar sig in i hjärtat för att stanna.« Kulturdelen »Mycket välskriven ... en debut som inte går att släppa förrän den är färdigläst!« Kommunalarbetaren »En mycket gripande och ärlig historia« Skaraborgs Allehanda Gripande och varm berättelse med historisk närvaro! I depressionens Virginia tar Patience Murphy jobbet som ingen annan vill ha. I hennes tuffa vardag som barnmorska delar hon i ena stunden föräldrars sorg över ett förlorat barn för att i nästa stund dela lyckan inför ett nytt liv. Sitt eget känsloliv förvarar Patience dock bakom ett hårt pansar, som även döljer en mörk hemlighet. När den svarta flickan Bitsy dyker upp tvingas Patience omvärdera mycket, och deras oväntade vänskap blir en tändande gnista. Patricia Harman, själv barnmorska, har skrivit en ärlig, rörande och varm historia som pulserar av historisk...

Irene Malmeling

2022-07-20

Fantastiskt fin bok! Förstod först efter jag läst klart att författaren själv är barnmorska. Så insiktsfullt och kärleksfullt berättat om barnmorskan Patience Murphy och de människor och öden hon kommer i kontakt med! Jag vill läsa mer och tänk, det finns en fortsättning!

💜 Detta är en Väldigt Speciell Bok Det är en Hjärtevärmande
Bladvändare som inte lämnar någon Oberörd den är
Gripande, Sorlig & den har Tragiska stunder i sig fast även en del
Mysiga stunder som berör på Djupet
Jag kan inte annat än att ge den
Full Pott
👼🧑‍🦲👼🧑‍🦲👼 av 5st 💜

Mliibo

2020-08-13

Väldigt djup bok, hade svårt att lägga den ifrån mig.
En bra inblick om hur det kunde vara förr, människor syn på saker och ting och en feelgood samtidigt som den hade spänning, sorg och romantik

Therese A

2017-11-24

Bra bok, lättläst lagom semesterläsning

Anna Mattsson

2016-04-25

Lättläst och man sugs in i handlingen. Fick lite "I vår herres hage"-feeling.

Eva Jacobson

2014-07-25

Utmärkt semesterbok. Feelgood så det förslår.

Pernilla Engström

2014-07-25

Lättläst bok. Som att jag jobbar med barnafödande var det lite tjatigt skulle vilja ha mer handling och ett bättre slut.