
Hur bemöter man utagerande förskolebarn som slår eller biter andra barn? Hur kan pedagogerna nå fram till barn som har svårt att samspela? De här barnen behöver extra stöd och uppmärksamhet för att utvecklas optimalt men hur? Hasse Hedström har här intervjuat forskare och mött pedagoger i förskolan, vars insatser betyder mycket för de här barnens utveckling. Ambitionen har varit att fånga och förmedla några av de framgångsrika strategier som dessa pedagoger använder i vardagen. Boken vänder sig till dig som arbetar i förskola eller förskoleklass, är speciallärare, specialpedagog, skolledare eller lärarstuderande med förskolan som verksamhetsområde. Hasse Hedström, före detta chefredaktör för Lärarförbundets tidskrift Specialpedagogik, har tidigare skrivit böckerna L som i läsa, M som i metod om läsinlärning i förskoleklass och skola och Relationer, ramar och respekt så skapar lärare studiero...
Visa mer
Recensioner
Bli först med att recensera denna bok