Barn av sin stad

Fogelstrm, Per Anders

| 1965

P Sder bor Lotten,nka efter hamnarbetaren Henning, och hennes barn. Deras Stockholm r en stad i vldsam utveckling under dessa r kring 1800-talets slut.Detta r andra delen i Per Anders Fogelstrms lskade romankrnika ver arbetarklassens utveckling under dryga hundra r i vr huvudstad. Den fljs av ''Minns du den stad'',''I en frvandlad stad'' och ''Stad i vrlden'' och fregs av ''Mina drmmars stad''.

Talbok, Storytel, Helge Skoog lser

Fiolsparv

2017-01-11

Fiolsparv

2017-01-11

2016-11-05

Emelie och staden Stockholm ren 1880-1900 r romanens huvudpersoner. Staden r ju verklig men Emelie r phittad. Fogelstrm gr det s skickligt att vi tror att Emelie och personerna omkring henne har levat. Det r en msint skildring som vxer fram. Vi stockholmare r skyldig frfattaren ett stort tack.

Marita Ryen

2016-10-19

Betyg 4+. Lyssnat p boken upplst av Helge Skoog som gr det s bra. Serien r lrorik och intressant. Det knns som man r dr, i Stockholm i slutet p 1800-talet.

Pernilla Nilsson

2016-06-18

Rekommenderas! Som ljudbok: fantastiskt bra!

2011-09-04

Jag gillade denna bok frn frsta sidan.
Jag kan rekommendera denna till er andra. =)

Sara E

2011-05-20

Jag kom aldrig riktigt in i den hr boken och knde ingen direkt spnning. Dock tycker jag den var bra nd. Ett roligt stt att lra sig om hur det var frr i tiden.

KR

2010-11-10

Fogelstrm har uppenbarligen spenderat mer tid med sina "poetiska" kapitelinledningar n med sjlva bckerna, i sitt frsk att arbeta in sin egen mytologi med ordet STAD som ett sorts obestmbart vsen. r sidorna impregnerade med ngot opiat? Vad r det som fr i vrigt lskunniga mnniskor att missta den hr serien fr bra litteratur?

John Eriksson

2010-07-16

Lste med fr lnga uppehll tyvrr. Men en bra fortsttning p historien. Gillar den historiska skildringen.

VICTORIA LINDBLOM

2010-03-22

Historien blir bara bttre och bttre och jag vill inte sluta lsa.

Eyez Only

2009-11-10

h, Fogelstrms stad-serie r helt underbar! Och ls den som ljudbok - det blir ngot alldeles extra!