Barn av sin stad

På Söder bor Lotten,änka efter hamnarbetaren Henning, och hennes barn. Deras Stockholm är en stad i våldsam utveckling under dessa år kring 1800-talets slut.Detta är andra delen i Per Anders Fogelströms älskade romankrönika över arbetarklassens utveckling under dryga hundra år i vår huvudstad. Den följs av ''Minns du den stad'',''I en förvandlad stad'' och ''Stad i världen'' och föregås av ''Mina drömmars stad''.

Amanda Saléh

2022-02-13

Underbar bok. Gav mig en känsla av hopp

Mattias Sjögren

2019-10-01

Bra

Bettan_bokprataren

2018-04-18

En fantastisk skildring om ett tidigt Stockholm .

Barbara Kjellström

2017-11-11

Läste hela serien och tycker om att få veta hur det var i Stockholm under den här perioden.

Solveig Andersson

2017-09-18

Talbok, Storytel, Helge Skoog läser

Fiolsparv

2017-01-11

Fiolsparv

2017-01-11

2016-11-05

Emelie och staden Stockholm åren 1880-1900 är romanens huvudpersoner. Staden är ju verklig men Emelie är påhittad. Fogelström gör det så skickligt att vi tror att Emelie och personerna omkring henne har levat. Det är en ömsint skildring som växer fram. Vi stockholmare är skyldig författaren ett stort tack.

Marita Ryen

2016-10-19

Betyg 4+. Lyssnat på boken uppläst av Helge Skoog som gör det så bra. Serien är lärorik och intressant. Det känns som man är där, i Stockholm i slutet på 1800-talet.

Pernilla Nilsson

2016-06-18

Rekommenderas! Som ljudbok: fantastiskt bra!

Jag gillade denna bok från första sidan.
Jag kan rekommendera denna till er andra. =)

Sara E

2011-05-20

Jag kom aldrig riktigt in i den här boken och kände ingen direkt spänning. Dock tycker jag den var bra ändå. Ett roligt sätt att lära sig om hur det var förr i tiden.

John Eriksson

2010-07-16

Läste med för långa uppehåll tyvärr. Men en bra fortsättning på historien. Gillar den historiska skildringen.

VICTORIA LINDBLOM

2010-03-22

Historien blir bara bättre och bättre och jag vill inte sluta läsa.

Eyez Only

2009-11-10

Ååh, Fogelströms stad-serie är helt underbar! Och läs den som ljudbok - det blir något alldeles extra!