Baristas: Första boken

Rudberg, Denise

| 2010

Tre killar och en kaffebar Välkommen till kaffebaren som under en intensiv höst blir Ludvigs, Nicolas och Rubens andra hem.Ludvig går första året på Viktor Rydbergs gymnasium. Han känner inte någon sedan tidigare vilket är skönt, men samtidigt är det utmattande att försöka hitta nya kompisar. Hemma hos Ludvig är det mindre bra. Ludvigs systrar och han själv gör sitt yttersta för att slippa varandra, precis som deras föräldrar verkar göra. En dag får han tips om att en kaffebar strax bakom Stureplan söker extrapersonal. Nicolas ska börja andra året på ekonomiprogrammet på Östra Real. Året innan har han varit utbytesstudent i USA och återkomsten till Stockholm är rätt svår. Han bor ensam med sin mamma eftersom hans pappa tidigt försvann ur bilden. När han en kväll är på väg hem från sin flickvän passerar han en kaffebar vid Stureplan. På en skylt i fönstret läser han...

Maria Olofsson

2015-08-13

Väldigt enkel och lättsam. Kändes tydligt att det var en ungdomsbok, vilket inte behöver vara fel då jag har läst flera riktigt bra ungdomsböcker. Men om jag jämför med "Tillsammans-serien" tex, så minns jag den som mycket bättre, det hände mer och så. Men detta var ju bara bok ett, den var så lättläst så jag tänker läsa de andra två åxå så får vi se hur det utvecklar sig.

Pernilla Engström

2014-05-09

En ungdomsbok men trevlig och spännande.

Sanna

2012-08-27

Jag älskar Denises första ungdoms triologi Tillsammans och jag har tillochmed första boken och jag hade ganska stora förhoppningar på den här och jag tyckte den var riktigt bra! Bra jobbat Denise, en till lyckad ungdomsbok.

Kitty Cat

2012-01-09

Måste säga att jag föredrar Denise Rudbergs ungdomsböcker framför hennes vuxenböcker. Denna boken var lite smått naiv men jag ville inte lägga den ifrån mig!

Adriana Gil

2011-12-01

Skön bok . Jätte bra bok !

Johanna Lundin

2011-09-10

Härligt sätt att spendera en eftermiddag på, läsandes denna bok. Det trevliga med den är att killarna som det handlar om beskrivs så fint. De gråter, vill bli tröstade, känner sig osäkra och inte alls så stereotyp som jag är van vid.

kristina johansson

2011-07-17

Läste boken för att kunna föreslå den för en av mina tonårssöner..lättläst. Dock märks det att språket inte är skriven av en ungdom, annars bra.

D

Dagny Nordmark

2010-08-11

Lättläst ungdomsbok om tre killar i 16-årsålder. Relationer,känslor,flickor. rek fr åk 8

Karin Karlsson

2010-08-07

Eftersom jag är ett stort fan av Denise Rudbergs böcker så kan jag inte låta bli att läsa även hennes ungdomsböcker även om jag inte riktigt är rätt målgrupp. Denna är ju extremt lättläst, men bra, dock tycker jag att den slutar lite hastigt, man skulle liksom vilja ha mera, men det kommer väl i nästa bok då...

2010-06-24

Jag har läst allt (hittills) av Denise Rudberg, och jag gillar verkligen hennes böcker. Bäst tycker jag ju förstås om hennes vuxenböcker. Men jag gillar även hennes ungdomsböcker, även om jag kanske inte direkt är rätt målgrupp.

Hennes tidigare ungdomsserie trilogin "Tillsammans" tyckte jag var bra.

Jag vet inte hur många böcker det ska bli i den här bokserien. Men den här första boken var det ett mycket öppet slut i, så jag ser redan fram emot nästa del.

Tycker att den här boken "Baristas" var till och med lite bättre än "Tillsammans".

Nackdelen med dom flesta ungdomsböckerna är ju bara att dom är så tunna och lättlästa. Den här tog inte många minuter att läsa ut.

Men jag kan som sagt helt klart rekommendera den.

Jonna Österlund

2010-06-22

Ungdomsbok om kärlek, sex och vänskap. Tre killar som går i ettan på gymnasiet börjar jobba i en kaffebar på Stureplan. Inget häpnadsväckande, men underhållande som frukostbok.

Tomas Selin

2010-06-14

Kanske inte särskilt originell, kanske snarare klyschig, men ändå roande att följa dessa tre herrar med sina bestyr. Ser fram emot kommande delar då man kanske inte fått lära känna alla tre lika bra... Tuggummi för hjärnan :)

Linda Odén

2010-06-13

En bra ungdomsbok som inleder en planerad trilogi (?)