Barden Beedles historier

Rowling, J K

Barden Beedles historier har varit favorit-godnattsagor i trollkarlsfamiljer under många årtionden. De klassiska sagorna roar och instruerar, de är fulla av magi och tricks, och de är lika spännande för unga trollkarlar i dag som på 1600-talet, då barden Beedle skrev de första sagorna på pergament. Boken innehåller fem berättelser, och till varje historia finns en förklarande text av professor Albus Dumbledore. I denna nya upplaga har J.K. Rowlings originaltext fått nya illustrationer. Omslaget är gjort av Jonny Duddle och inlagebilderna har Tomislav Tomic gjort. Överskottet från försäljningen av boken går till välgörenhetsorganisationen Lumos. Boken kommer nu för första gången i svensk översättning.

Agnes

2019-03-09

Lite långsam och trög bok. Dock väldigt roligt att få läsa om några av de berättelserna som nämns i Harry Potter filmerna samt att få läsa historien om de tre bröderna som är en av mina favorit inslag i filmerna. Är man ett Harry Potter fan så borde man absolut läsa denna.

Malin Bredenberg

2017-10-05

Kul med ytterligare en bok i Harry Potters värld. Albus Dumbledores kommentarer var lite tröglästa, men väldigt intressant att få läsa de sagor som Ron refererar till i någon av böckerna och få lite mer inblick i denna världen.