Barden Beedles berättelser ill

Rowling, J K

Barden Beedles berättelser har varit favorit-godnattsagor i trollkarlsfamiljer under många årtionden. De klassiska sagorna roar och instruerar, de är fulla av magi och tricks, och de är lika spännande för unga trollkarlar i dag som på 1400-talet, då barden Beedle skrev de första sagorna på pergament. Boken innehåller fem berättelser, och till varje historia finns en förklarande text av professor Albus Dumbledore. Den kom för första gången i svensk översättning hösten 2017. Den här stora, generösa presentutgåvan är illustrerad i fyrfärg av Chris Riddell, en av Storbritanniens mest kända illustratörer.

Agnes

2019-03-09

Lite långsam och trög bok. Dock väldigt roligt att få läsa om några av de berättelserna som nämns i Harry Potter filmerna samt att få läsa historien om de tre bröderna som är en av mina favorit inslag i filmerna. Är man ett Harry Potter fan så borde man absolut läsa denna.

Malin Bredenberg

2017-10-05

Kul med ytterligare en bok i Harry Potters värld. Albus Dumbledores kommentarer var lite tröglästa, men väldigt intressant att få läsa de sagor som Ron refererar till i någon av böckerna och få lite mer inblick i denna världen.

Tony

2012-11-07

Sagorna var väl ok, men de krystade "kommentarerna" av dumbledore var mest jobbiga. Boken känns rätt krystat och framtvingad i allmänhet.

Alexandra Svensson

2012-05-19

Spännande bok på engelska.
Den påminner om Harry Potter.

Felicia Dahlqvist

2012-02-29

Ett måste för hp-älskare!

Elisabeth E

2010-09-09

Charmiga och söta berättelser :)

Gargamel Smurfsson

2010-07-09

Superbra bok! Förkänar nog en 5:a men jag hade lite svårt att hänga med i bland.

Anna Johansson

2010-07-07

Små mysig, en sagobok för små trollkarlar och häxor.