Bara tre kan leka så

Rudberg, Denise

| 2013

För ett par år sedan lanserade Denise Rudberg en helt ny genre - elegant crime. Första boken om Marianne Jidhoff, Ett litet snedsprång, blev starten på en ny fas i hennes författarskap, och hennes största framgång hittills. Konceptet består av kriminalhistorier i överklassmiljö, och rymmer allt som behövs för att skapa en spännande historia makt, pengar, flärd och dekadens. Den högt uppsatte och mycket folkkäre politikern Bror Hemros återfinns död i sitt hem på David Bagares gata i Stockholm. Mordet är extremt makabert. Han och hans hustru tycks ha haft ett ytterst normalt liv, men då man börjar nysta i fallet dyker miss­tanken upp att mordet hänger ihop med en prostitutionsutredning som polisen arbetat med i flera år, men som lagts ner på grund av bristande bevis. Samtidigt försvinner två kvinnor, båda bosatta på Östermalm, under märkliga former under ett och samma dygn: Nadia Yvreus,...

anna panna

2017-02-06

Inte alls lika bra som ettan och tvåan i denna serie. Kändes som det inte hände nånting i hela boken, plötsligt var allt bara uppklarat utan att man fick någon egentlig förklaring.

Maria Jacobsson

2016-07-22

Inte min typ av bok. Första och sista jag läser av denna författare, torftig historia.

Emma Ask-Tindberg

2016-05-10

Lättläst bok, perfekt i solstolen med halvsåsig hjärna. Gillade den, men det tog slut innan den började..

My.loved.books

2015-02-16

Vilka fantastiska deckare Denise Rudberg skriver! Blir bara bättre och bättre! :)

Sandra Gustafsson

2014-11-26

Håller inte samma klass som de två första i elegent crime-serien.

Jessica Appelqvist

2014-08-23

Ingen deckare direkt. Det var mer en roman. Det var tur att den inte var så lång för då hade jag inte läst klart den tyvärr.

Marita Ryen

2014-07-06

Betyg 2+. Känns lite seg och inte speciellt spännande. Handlar mest om relationer.

Therese Östman

2014-06-30

Kändes mer som en roman i början för det hände inte så mycket, ändå fortsatte jag för den var riktigt bra även om spänningen inte kom för än längre in i boken. Betyg: 4,5

Katarina Nord

2014-05-26

Enkel, banal, lättläst. Bra att ta till Denise om jag inte haft ro att läsa på ett tag. Dock ingentng som stannar kvar efteråt.

Gunilla Jönsson

2014-03-15

Helt ok , men de två tidigare böckerna i serien är bättre.

2014-03-02

Det här är tredje boken i en serie, och jag har även läst dom två tidigare böckerna, och tyckt mycket om dom.

Den tredje boken i serien, ?Bara tre kan leka så?, var precis lika bra som dom två tidigare, tycker jag.

Jag gillar verkligen genren ?elegant crime? som Denise Rudberg kallar sina böcker. Lite som en blandning av chic lit och deckare.

Liselotte Johansson

2014-02-22

Har lyssnat på de två första böckerna och gillade dem, denna var betydligt sämre. Kan inte riktigt förklara men den gav mig inget tyvärr. Jag som gillar denna författare undrar över vad som hänt med denna bok som totalt saknar spänning i handlingen

Jenny Hjärtberg

2013-11-09

Hade den inte varit så kort hade jag nog inte lyssnat klart...

A H

2013-10-28

Svag trea. Underhållande på sitt sätt. Inget nobelprismaterial precis..