Bära mistel

Lidman, Sara

| 2006

Josefine Lind

2021-04-22

Språket är min största behållning, hur hon vågar leka med reglerna så det skapar en väv av ord. Symboliken i att bryta mot dem är lika stor som hur Linda själv vågar bryta mot alla regler.

Victoire Marcel

2016-05-15

Först kände jag mig inte särskilt engagerad, men sedan hände någonting och jag fastnade totalt. Den är intressant skriven och jag fascineras av och känner för både Linda och Björn. Jag tycker om deras käftande och käbbel och jag känner mig ofta illa till mods över riktningarna deras liv tar. Jag måste erkänna att jag var lite orolig för att det skulle vara "buhu, en kvinna är kär i en man hon inte kan få, hur vågar han vara ointresserad?" men tack och lov.

Liza Bolin

2012-07-31

intressant i sin unikhet. olycklig kärlek, att förtryckas av en man som inte vill ha henne, that's all old news, men mannen är inte bara stockholmare och musiker, han är homosexuell. han förför unga pojkar i varenda by i hela norrland, och dominerar Linda Ståhl utan att tänka på det, och mår psykiskt väldigt dåligt. mycket elände, mycket norrländskt (antar jag), mycket tänkvärt kring livets roller.

kanske det allra sorgligaste, vackraste och mest gripande. livet som en fotboja och kärlek som ett straff