Bra mistel

Lidman, Sara

| 2006

Josefine Lind

2021-04-22

Sprket r min strsta behllning, hur hon vgar leka med reglerna s det skapar en vv av ord. Symboliken i att bryta mot dem r lika stor som hur Linda sjlv vgar bryta mot alla regler.

Victoire Marcel

2016-05-15

Frst knde jag mig inte srskilt engagerad, men sedan hnde ngonting och jag fastnade totalt. Den r intressant skriven och jag fascineras av och knner fr bde Linda och Bjrn. Jag tycker om deras kftande och kbbel och jag knner mig ofta illa till mods ver riktningarna deras liv tar. Jag mste erknna att jag var lite orolig fr att det skulle vara "buhu, en kvinna r kr i en man hon inte kan f, hur vgar han vara ointresserad?" men tack och lov.

Liza Bolin

2012-07-31

intressant i sin unikhet. olycklig krlek, att frtryckas av en man som inte vill ha henne, that's all old news, men mannen r inte bara stockholmare och musiker, han r homosexuell. han frfr unga pojkar i varenda by i hela norrland, och dominerar Linda Sthl utan att tnka p det, och mr psykiskt vldigt dligt. mycket elnde, mycket norrlndskt (antar jag), mycket tnkvrt kring livets roller.

kanske det allra sorgligaste, vackraste och mest gripande. livet som en fotboja och krlek som ett straff