Bara lite till

Ahrnstedt, Simona

En feelgood-romance om att finna sig själv, på en plats där man inte alls passar in. Storstadstjejen Stella är strandsatt på landet. På ett dygn har hon förlorat allt: sin fästman, sitt hem och sitt jobb. Efter att ha supit sig redlös, cyberstalkat sitt ex och fulgråtit inser Stella att hon inte kan vara kvar i Stockholm. Hon är pank, hungrig och vilsen. Det finns ett enda ställe där hon kan slicka sina sår. Ett kallt, smutsigt torp på landet. Omgiven av galna getter, truliga tonåringar och ett styck självgod ekobonde, som är oväntat bra på att kyssas, dras Stella in i konflikterna på den lilla orten Laholm. En fristående roman med den unika mix som kännetecknar Simona Ahrnstedt ? humor, kärlek, samhällsengagemang och karaktärer som berör.

Välskriven bok med en fin story som utspelar sig i en perfekt feel-good omgivning. Jag tyckte tyvärr att författaren var lite för ”pang på” genom hela boken, jag hann aldrig få den där kramande, fästande känslan för karaktärerna eller för platserna vilket gjorde att jag aldrig blev helt fast i boken. Även lite för förutsägbar enligt min smak.

Ingela Svensson

2020-01-19

Min stil

Angela

2020-01-04

Härlig och varm romance med karaktärer en fastnar för. Jag uppskattar att Simona belyser viktiga ämnen som rasism, homofobi, patriarkala strukturer och att hon låter feminismen ta plats men på flera ställen i boken känns det som att det tas upp bara för sakens skull och inte vävs in i historien vilket för mig känns lite stolpigt och i vissa fall nästan onödigt uttalat. Jag gillar författare och böcker som låter sexscenerna ta plats men i denna blev det nästan lite för många för min smak. Oavsett, gillar du romance och Simona kommer du gilla denna bok!

2019-12-25

Det här är den femte boken som jag läser av författaren Simona Ahrnstedt. Först läste jag trilogin En enda natt, En enda hemlighet, och En enda risk. Och sen läste jag den fristående boken Allt eller inget.

Och nu har jag läst den fristående boken Bara lite till. Och den är, precis som dom tidigare böckerna, kategoriserad som romance.

Simona Ahrnstedt kallas ju för Sveriges romance-drottning, och den titeln förtjänar hon nog.

Hennes böcker innehåller alltid starka och självständiga kvinnor, kärlek, passion, utförliga och väl beskrivna sexskildringar, dramatik, lite humor, feminism, och lyckliga slut, precis dom ingredienserna en bra romance/feelgood-bok ska ha, tycker jag.

villa-freja.se

2019-12-08

Jag tycker om när romancegenren lämnar storstadspulsen och ger sig ut på landet. Där trivs jag som allra bäst och där blir heller inte genren lika stereotyp utan skapar en större närvaro, i alla fall hos mig som inte kan känna igen mig i storstadspulsen. Ahrnstedt lyckas som vanligt porträttera verklighetstrogna och starka karaktärer. Både män och kvinnor. Det är hon duktig på. Det är en varm och fin berättelse, men som vanligt tycker jag att sexscenerna blir för starka, för många, för detaljerade. Bortsett från det är det här en bok helt i min smak. För egen del går det att läsa snabbt förbi de scener jag vill se som privata. För andra är de såklart en stor behållning, för här är vi alla olika.

Underbar, gripande & välskriven!

Pia Gummesson

2019-10-30

Härlig bok om mycket romantik.En feelgood att njuta av.

2019-10-27

Bara lite till är en charmig roman om Stella som plötsligt förlorar allt. Sitt jobb, sin bostad och sin pojkvän. Stella lämnar Stockholm och drar till det lilla torpet i Laholm, en plats hon inte besökt sen barnsben.
Det är en berättelse om att hitta sig själv och våga följa det istället för att lyssna på andra. Berättelsen utspelar sig på landet med härlig miljö med djur och natur nära. Den charmiga geten Trubbel som figurerar i boken är en underbar karaktär och jag fnissar flera gånger åt getens förehavanden, Simona har verkligen lyckas fånga en gets roliga och egensinniga personlighet. Jag är själv en äkta lantis och jag gillar att berättelsen lämnar storstaden för en mindre ort istället. Det märks att författaren gjort gedigen research om hur det är att sköta en gård på riktigt, det är trovärdigt även för mig som är uppvuxen på stor gård. Jag gillar karaktärerna i boken, det är trevligt att få följa med i deras resa. Det är första gången som jag lyssnar på en bok som Julia Dufvenius läser, trots att jag har lite svårt att lyssna på böcker så gick det förvånansvärt bra. Julia har en behaglig röst att lyssna och hon läser väldigt bra. Jag lyssnar gärna på fler böcker som hon läst in. Jag har läst alla böcker som författaren skrivit och Bara lite till är min favorit av Simonas böcker såhär långt!