Bara inte du

Katarina von Bredow är mästare på att skildra den omöjliga, förbjudna kärleken. Med glödande intensitet sätter hon ord på ungas virrvarr av känslor, och man kan inte sluta läsa - vare sig man vill eller inte. Emma är bra på att gå balansgång. Hon balanserar mellan sina skilda föräldrar, sina vänner och det faktum att hon fyller tjugo och plötsligt ska vara vuxen på allvar, med jobb och egen lägenhet. Men när närmaste väninnans pojkvän ringer på dörren och en svindlande närhet uppstår, slaknar linan för Emma och hon börjar vackla. Inte blir det bättre av att hennes allra bäste vän Markus börjar glida undan och syssla med saker som visar sig bli farliga för dem båda.

Solfjäril

2019-02-28

Verkligen jättejättejätte dålig...pinsam dialog som inte speglar hur människor pratar, särskilt inte 20åringar. Extremt gammaldags dialog full av klichéer. Författaren försöker skriva vitsig dialog mellan karaktärerna men den faller platt, ibland helt obegripliga meningar. Mest ”höhö” humor. Jag satt med skämskudden och himlade nästan sönder mina ögon...Även kläderna kändes omoderna och jag började undra över när boken egentligen skrivits. Tråkig handling och orealistiska sidokaraktärer. Synd då ämnet hade kunnat bli ett väldigt intressant relationsdrama. Kände att jag ville läsa klart den för att få ut något sorts värde av vad jag betalat...men jag bara längtade tills den skulle vara slut.

Systrarnaböcker

2017-12-06

Jättebra!!

Ella Petersson

2014-08-10

Bra bok, tråkigt slut.

Sara Krondahl

2012-06-14

Jag har älskat Bredows böcker. Jag tycker fortfarande mycket om "syskonkärlek", för den sticker ut. Resten av böckerna är så galet lika! Hon rör sig omkring ämnet förbjuden kärlek, men får det att funka genom att ha olika slut och bra karaktärer. Marcus i den här boken till exempel, skulle jag väldigt gärna träffa.

Rebecka Angelin

2011-11-11

Tyckte inte alls om denna boken och förklaringen till de kan ni hitta här:

Michaela Schuller

2011-11-08

Mycket bra ungdomsbok som verkligen beskriver hur en 20-åring känner och tänker!

maja vestlund

2011-04-15

älskar den. älskar alla hennes böcker!

Johanna Lundin

2011-04-12

Nu har jag läst alla Katarina von Bredows böcker. Vilken författare. Nu är det bara till att vänta på nästa bok.

Elin Segerlind

2010-12-03

En av Katarinas sämre böcker. Men får ändå en mysig känsla när jag läser den.

2010-02-17

Jag tycker om att läsa ungdomsböcker ibland. Och Katarina von Bredows ungdomsromaner gillar jag. Tror att det här var den åttonde boken som jag läste av henne. Även om jag då är helt fel målgrupp, så tyckte jag att den här boken var bra. Och jag kan helt klart rekommendera den, både till yngre och äldre.

Monika Häägg

2010-02-12

Det här var en spännande bok som jag snabbt läste igenom. Där finns någon slags ton i den som tilltalar mig. Klart läsvärd!

amanda norling

2010-01-09

Riktigt bra, en sådan kompis som on har hade nog alla velat haft!!!! så som i värkligheten!!! läs den!!!!

Felicia Dahlqvist

2009-12-15

Inte riktigt lik Katarina von Bredows tidigare böcker. Jag tyckte personligen att den här var bättre, lite mognare. Tyvärr tappade den lite på slutet vilket gjorde att betyget sjönk, jag tyckte att den blev lite långtråkig, men tycker blev ändå positivt överraskad!

Jonna Österlund

2009-12-03

Så mycket hjärta och smärta samlat i en liten bok! Klockren! Underhållande, välskriven och full av känslor.

Ann-Sofie Carlsson

2009-10-19

Inte lika himlastormande som några av hennes tidigare böcker, men klart läsvärd.