Bara ett litet mord

Hjulström, Carin

Slottsmiljöer vid Mälaren är scenen för Carin Hjulströms nya deckarserie om skådespelerskan Siri Ehrensvärd och hennes halvkriminelle brorson. Författaren till de älskade böckerna om Frida Fors skriver nu mysdeckare i Agatha Christies anda.Siri har alltid haft dåligt samvete för den föräldralöse Anton. Hon har prioriterat teatern och kärleken till Dramatens gifte chef. När älskaren bryter relationen flyr Siri till Stockholm. Hon landar hos Anton som just vunnit en plantskola i Säbyholm på poker.Samtidigt hittas en jakttillsyningsman död på en åker, i en sky av örnfjädrar. Lokalpolisen Olle Magnusson börjar nysta i mordfallet. Snart inser han att den nyinflyttade skådespelerskan har näsa för ledtrådar och dessutom är ett trevligt sällskap. Hämta bokcirkelfrågor till Bara ett litet mord...

W

Del 1

Halvtrevlig deckare

Helena Rasmusson

2023-11-03

Mysdeckare! Trevlig och underhållande!

2023-10-31

Jag brukar sällan läsa klart böcker jag ger en etta. Den här läste jag ut för jag ville ändå veta om den skulle ”ta sig” men det gjorde den tyvärr inte. Den var dåligt skriven, kan inte riktigt sätta fingret på hur men det var inte bra. Karaktärerna var inte heller bra, möjligtvis Siri men Anton kändes så platt på något sätt. Själva storyn i sig bjöd inte heller på någon wow-känsla.

Therese

2022-06-20

Småmysig och lagom spännande för semesterläsningen.

Therese A

2022-05-10

Gillar berättelsen om Siri och Anton och alla karaktärer runt dom. Själva mordgåtan var dock lite väl förutsägbar..

Therese Östman

2020-11-24

Mysig men ganska seg, tycker inte det hände så mycket. Tungt skrivet, så det var lite jobbigt att läsa. Tråkiga karaktärer och inga bra miljöbeskrivningar. Betyg: 3,5

Katarina Nord

2020-07-29

Mysig feelgood! Jag skulle gärna läsa en fortsättning om Siri och Anton

A H

2020-04-15

Trevlig bok.

2020-04-12

Boken Bara ett litet mord är Carin Hjulströms nionde bok. Jag har läst alla hennes tidigare böcker. Dom fem böckerna om Frida Fors, dom två fristående böckerna, och kortromanen som hon skrev tillsammans med sin pappa, Lennart Hjulström.

Men om dom tidigare böckerna har varit i kategorierna roman, feelgood, och romance, så är den här boken i genren mysdeckare.

Bara ett litet mord är första boken i en planerad serie som heter Säbyholms gröna fingrar. Och jag ser fram emot att läsa dom kommande böckerna framöver. För jag tyckte att den här boken var trevlig, mysig, underhållande, lättläst, och välskriven. Följer gärna Siri och Anton i fler böcker.

2020-04-08

Trevlig!

2020-04-08

Trevlig!

Fantastisk, underhållande & spännande!

Pia Gummesson

2020-04-04

Mysig feelgood deckare. Mycket läsvärd!

Fridas_bookcorner

2020-03-10

Carin Hjulström har i och med Bara ett litet mord skrivet en mysig deckare som för tankarna till en viss Miss Marple. Rekommenderas varmt!