Bara du

Schulman, Ninni

Klaustrofobisk relationsrysare i samtiden Den populära deckarförfattaren Ninni Schulman har skrivit en drabbande spänningsroman med hög igenkänningsfaktor. Om vårt behov av att vara både omhändertagna och behövda i en tid som hyllar frihet och självständighet. Det är en stark historia om ensamhet och kärlek, beroende och besatthet.Pål arbetar som spärrvakt i Stockholms tunnelbana. Efter några tunga år är han redo att möta kärleken igen.Iris är frilansande formgivare och lever singelliv med alla dejtingappar ett klick bort. Men hon är trött på ensamheten och har länge letat efter den perfekte mannen, han som älskar henne på riktigt och inte lämnar henne hur besvärlig hon än är.Till slut hittar de varandra.Pål är alldeles underbar och ibland får Iris nästan för sig att han känner henne bättre än hon själv gör. Han verkar alltid veta precis vad hon behöver. De tillbringar alltmer...

En riktigt obehaglig bok, framförallt för oss som dejtar och letar kärleken.
Pirrande och spännande. En vad-är-egentligen-sant bok som utmanar

▪️▪️▪️Omg, boken utläst på några timmar bara!! Ni vet när när läser, den känslan som kommer sakta, krypade att ni tror att ni vet vad är det som kommer? Eh, sån är inte den här boken!! ☺️ Den är så välskriven, så klurig, den leker med ens hjärna hela tiden, den kör två paralella handlingar samtidigt, tillräckligt på gränsen att man blir galen av spänning, men egentilgen handlar den om två människor rakt igenom hela boken!! Korta, smidiga kapitell som @ninnischulman har lyckats göra till små karameller!
Älskar fullkomligt denna bok, fast det är inget som @ninnischulman brukar skriva! Nytt, spännande!! Vill läsa mer, ville inte att boken skulle ta slut!! 5/5 möjliga!! Bravo @ninnischulman 🙏🙏🙏👍👍👍▪️▪️▪️

Hanna H

Korta kapitel, bra formulerad. Jag gillar upplägget när man får läsa om personerna som kapitel. En bladvändare som jag läste ut inom 24 timmar.

En väldigt stark fyra. Riktigt bra upplägg som ökar spänningen och nyfikenheten.

Jonna

Helt okej bok men fångade inte mitt intresse i någon större utsträckning.

Julia

Boken är lite seg till en början, det är halvvägs in i boken som det blir intressant.
Ninni Schulman skriver på ett så intressant sätt, jag vill bara tro på allt karaktärerna säger. Vem talar sanning och vem ljuger? Talar de båda sanning? Så spännande! Men oj vilket slut, det måste ju komma en fortsättning? Jag skulle gärna läsa mer om deras liv efter det som hände!

En aning långsam till en början, sedan hände det desto mera. Bra med en manlig och en kvinnlig uppläsare!

Bara du är en helt fristående bok från författarens tidigare böcker. Ninni Schulman har tidigare gett ut fem böcker i Hagforsserien. Jag har läst dom allihop och tyckt mycket om dom. Alla fem fick det näst högsta betyget från mig. Här är en länk till min recension av den senaste boken i serien, Välkommen hem, och i det inlägget finns länkar till tidigare böcker.

Men nu har författaren skrivit en helt fristående bok, Bara du, som inte är en kriminalroman utan mer en psykologisk thriller. Och den tycker jag är till och med ännu bättre än hennes tidigare böcker, och den får högsta betyget från mig.

Man får följa Iris och Pål i vartannat kapitel, och från början förstår man inte riktigt vad som har hänt. Men mer och mer uppdagas, och boken blir mer och mer spännande.

Bara du är enkelt skriven, men på ett väldigt positivt och smart sätt. Den är lättläst, och väldigt svår att lägga ifrån sig.

Jag rekommenderar varmt boken, och jag hoppas på att Ninni Schulman skriver fler böcker i samma stil.

Lena

En riktigt bra spänningsroman.

Anita H

Rekommenderas!