Bara Alice

O'Farrell, Maggie

| 2000

Alice åker för att hälsa på sin familj i Skottland. På stationen i Edinburgh möts hon av sina systrar. Bara ett par timmar senare återvänder Alice till London. Hon går som i trance, omedveten om storstadstrafiken runt omkring sig. Gränsen mellan gata och trottoar suddas ut. Samma natt får hennes familj det chockerande meddelandet: Alice ligger i koma efter att ha blivit påkörd av en bil. Något hände på stationen i Edinburgh. Något som fick Alice att upprörd åka tillbaka hem igen. Vad var det hon såg? Allt hänger nu på Alice där hon ligger i sjukhussängen. Vill hon återvända till sitt liv, och om inte ¿ varför? Bara Alice vet. ¿Jag läser och läser och en hand kramar mitt hjärta och strupen snörs åt ¿ När du lägger...

2015-04-20

Till en början lite snurrigt i tid och rum, men när man vant sig vid hennes sätt att skriva var det svårt att sluta läsa. Det är en spännande och lite suggestiv berättelse, ingen snabbläsarbok. Tyckte mycket om den.

Agneta K.

2010-08-21

Ja, åh! Denna var rysligt bra. Med betoning på "rys" faktiskt. Läste på svenska. Om jag hade ägt den hade jag läst om den nu på stört.

Jenny Li

2010-08-21

Det här är larvigt långt ifrån min vanliga läsarstil, men jag föll pladask för den här lilla romanen om kärlek och sorg.

Lotta Norén

2009-09-09

Läste boken på svenska (Bara Alice), men den fanns inte med på listan.

Camilla Lindmark

2009-06-29

Jag har läst den här boken tre gånger. Kommer inte ihåg mellan gångerna varför jag tycker den är så bra, men slås hårt av det under läsningen.