Bankbluffen

Dahlberg, Joel

| 2009

Flag from sv

31


Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor. Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde. I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt...

Visa mer

Skapa konto för att sätta betyg och recensera böcker

Recensioner

J

Jesper C

2013-08-07

Betyg

Sammanfattning: Banken står inte på din sida.

Ida Dahlström

2011-06-22

Betyg

Fantastiskt bra och skrämmande! Rekomenderar verkligen den här boken till ALLA er som har bolån, fondsparande osv. Här finns pengar att spara genom att inte låta storbankerna fortsätta att lura sina kunder!

Fiona *

2010-09-22

Betyg

Det känns skönt att få vidimerat att jag inte är någon besvärlig kund när jag högljutt protesterar mot alla de avnsinniga avgifter bankerna tar ut för minsta lilla tjänst. De leker med mina pengar, vilket jag inte tål.