Bang om Bang

Alving, Barbro

| 2009

Camilla Nilsson

2012-06-21

Håller med föregående talare. Det är en enastående kvinna och det är underbart att få läsa om hennes liv och upplevelser genom hennes egna ord. Särskilt gripande är hennes och Ruffas relation.

Göran Sellgren

2012-04-20

Ett kärleksfullt, förstående porträtt av en enastående mor (enastående på mååånga orråden: en av Sveriges största journalister, fritänkare, modig, nyfiken, häpnadsväckare och h -väckande. Älskar hennes födelseannons i DN (då hennes för hemforum) dottern: "Födde: En dotter. Barbro Alving". Pacifist. Feminist. Alkoholist. Humorist. Stilist. Humorist/Kåsör. En sjuhelvetes yrkesmankvinna.

Louise A

2009-09-02

Åhhh en sån kvinna hon var! I denna bok får man dessutom se mer under ytan, vilket var en riktig aha-upplevelse. Allt var inte roligt och på topp hela tiden...precis som livet är för de flesta. Hon var och är fortfarande en stor kvinnlig förebild.

Började jag på i går. Har läst cirka 100 sidor och fullkomligt älskar den. Bang är en fantastisk människa och reporter och att läsa hennes egna ord om alla stora händelser hon varit med och bevakat är helt enormt!