Bakom stängda dörrar

Paris, B A

Det perfekta äktenskapet? Eller den perfekta lögnen?Alla känner ett par som Jack och Grace. Han är snygg och förmögen, hon är charmig och elegant. Han är en hängiven advokat som aldrig har förlorat ett mål, hon sköter hemmet och maten till fulländning och avgudar sin handikappade lillasyster. Fast de är nygifta verkar de ha allt. Man kanske inte vill tycka om dem, men man gör det. Man blir ohjälpligt charmad av deras otvungna, bekväma hem och av deras trevliga middagar. Man skulle vilja lära känna Grace bättre.Men det är svårt, för man upptäcker att hon och Jack är oskiljaktiga.Vissa skulle kalla det för riktig kärlek. Andra undrar kanske varför Grace aldrig svarar i telefon. Eller varför hon aldrig kan komma och ta en kopp kaffe, fast hon inte jobbar. Hur hon kan laga sådan enastående mat och ändå vara så slank. Eller varför hon aldrig verkar ha någonting med sig när hon går ut ur huset,...

Känner en obehagskänsla från första till sista sidan, den byggs upp undan för undan. Förstår vad han är ute efter och hans planering är djävulsk.

Obehaglig

Måste ju ge den en femma när jag nästan inte kan lägga boken ifrån mig! Spänningen byggs upp genom att skifta mellan DÅ och NU. Riktigt bra!

Stundtals bra bok men ingen riktig rysare och slutet var lite för banalt.

Stundtals bra bok men ingen riktig rysare och slutet var lite för banalt.

Sara Bengtsson

2018-02-07

Jessica Andersson

2018-02-02

Ja vart ska man börja? En sån fruktansvärd historia. Tänker på alla dessa kvinnor runt om i världen där detta är deras vardag. Alla dessa psykopater som finns där ute som ingen vet om. Denna historien kryper verkligen in under skinnet och man vill bara läsa vidare för att hoppas att allt ska sluta bra.

Det kommer nog ta ett tag innan jag läser en såndan här bok igen för den här kommer sitta kvar i hjärnan ett tag.

Ann Simonsson

2018-01-12

Ruggigt med psykopaten. Sträcklyssnade.