Bakom hennes ögon

Pinborough, Sarah

Ensamstående mamman Louise träffar en man i en bar och gnistor uppstår. Ett par dagar senare upptäcker hon att mannen från baren är hennes nya, gifta chef, David. David hävdar att hans äktenskap är olyckligt, och eftersom Louise är störtförälskad inleder hon en relation med honom.Så en dag träffar hon Adele, Davids fru. Adele och Louise blir vänner och Louise upptäcker att Adele har en helt annan syn på äktenskapet än vad David har. Inte nog med det, David framstår som en hård och kontrollerande make. Vem kan Louise lita på? Hon blir alltmer övertygad om att någonting i Davids och Adeles äktenskap är väldigt underligt. Hon förstår bara inte hur underligt det faktiskt är. Och hur långt en person är beredd att gå för att skydda det.Bakom hennes ögon är ett hårresande triangeldrama med en upplösning som får...

Stina

2022-03-23

Mycket bra!

Stina

2022-03-23

Mycket bra!

Mikaela86

2021-02-21

Jag slukade denna bok och spänningen var hög. Jag anade faktiskt slutet i stora drag, tycker den verkligen höll igenom. Obehaglig på ett bra sätt!

Rebecka Nyman

2021-02-01

Citat och texter av olika slag på omslaget till boken ledde till att jag hade höga förväntningar på denna bok och jag hade förhoppningar på oväntade vändningar och ett förvånande slut. Slutet var det som till slut sänkte bokens betyg för mig. Det går inte att skriva speciellt mycket om denna bok i den händelse läsning väntar. Det finns för mycket jag inte vill avslöja. Hade boken haft en annan genre och berättelsen anpassats till en annan genre hade den kunnat vara bra. Nu upplevde jag den inte trovärdig och jag blev tyvärr mycket besviken. Vi får ta del av både Louise perspektiv och Adeles perspektiv utifrån varsitt jag vilket gjorde att jag hela tiden undrade vad som dolde sig utanför berättelsen vilket i princip inte var någonting. Läser du denna, tänk den som en annan genre än spänningsroman för då kan du troligtvis uppskatta den.

💜💜💜💜

Gunilla Jönsson

2018-08-25

Helt oväntat slut, det händer inte så ofta.

senior reporter

2018-08-08

Denna bok var okej att läsa. Men den var lite halvdålig ibland. Den var inget för mig. Denna bok var konstig.

Åsa Norlund

2018-06-27

Usch vilken besvikelse. Hade jag vetat att det var någon slags magisk realism inblandad hade jag aldrig läst den. En platt historia.

2018-06-15

Något som skulle kunna vara en banal otrohetshistoria visar sig innehålla många grader av kaninkokerska. Vem kan man lita på, vem talar sanning? Bladvändare.

Wow, bara wow! Slutet är helt fantastiskt bra - och otippat. Hoppas denna bok blir film, den är så spännande från början till slut.