Bakom din rygg

Sarenbrant, Sofie

ETT GASTKRAMANDE TRIANGELDRAMA Allt förändras när Angelina börjar jobba på Salong De Luca, Östermalms hetaste frisörsalong. Ägaren Stefano har bara ögon för henne och ser inte längre åt sin kollega Jenny. Driven av svartsjuka bestämmer sig Jenny för att ta reda på vem som döljer sig bakom Angelinas perfekta fasad. Samtidigt hittas en av salongens kunder mördad, och det dröjer inte länge förrän ytterligare ett dödsfall sker. Under den välpolerade ytan utvecklas ett farligt psykologiskt spel som hotar att ödelägga liv. Misstankarna växer sig allt starkare, men sanningen avslöjas inte förrän det är alldeles för sent. Bakom din rygg är den första fristående delen i en nervkittlande spänningstrilogi. Det är en klaustrofobisk skildring av svek, begär och lögner. Vad är du beredd att göra om du riskerar att förlora allt? "Läskigt bra deckare." Amelia "Spännande och lättläst." Bibliotekstjänst...

Läs en annan bok! Lättläst men så tunn vad gäller handling och spänning. Kommer aldrig att läsa en uppföljande bok. Det finns så många bra böcker så att ödsla tid på en sådan här bok känns helt omotiverat. /Maria

Underhållande och lättläst

Boken var helt ok, men jag gillade hennes tidigare böcker bättre. Vill ändå läsa fortsättningen .

Tycker mer om hennes tidigare böcker.men den är klart läsvärd

Hanna H

2017-08-03

Tyckte först att det var ett udda upplägg när man får följa varje person i ett kapitel, men det gjorde så att boken tog fart. En bra handling men jag kan inte bestämma mig om jag gillade slutet eller inte. Ser fram emot nästa bok i trilogin.

Sara Länk

2017-07-30

Spännande

Caroline Johansson

2017-07-27

Detta är om en frisersalong. Och ägaren blir kär i Angelina men hon är en mystisk tjej. De vet inte hennes riktiga namn. Jättebra bok var det.

Y

Yngve Carlsson

2017-07-25

Inte lika läsvärd som tidigare böcker, gillar inte upplägget riktigt, men går att läsa om man inte är för kräsen.

Detta är en ny serie som Sarenbrant påbörjat med denna bok. Den skiljer sig en del från de förra. Inte bara persongalleriet då. Även upplägget är ett annat och jag tycker att detta är mer fancy på något vis.
Det är precis som tidigare böcker väldigt spännande från första till sista sidan och det är väldigt svårt att lägga ifrån sig boken. Karaktärerna är väl beskrivna och det är lätt att bilda sig en uppfattning om var och en.
Man kan heller inte låta bli att tänka på hur det blir nästa gång man ska gå till frisören, vågar jag gå, eller.....? Nåja det är nog ingen fara :) Det jag önskar mig vore ett annat slut, det var något avhugget och gav inte riktigt det svar jag skulle velat ha.......Förhoppningsvis blir det en fortsättning på detta. Och det ser jag fram emot.

Betyg 4 av 5

Eva Strand

2017-07-01

Lättläst och hyfsat spännande.

2017-06-15

Allt ändras när Angelica börjar jobba på Salong De Luca, Östermalms hetaste frisörsalong. Ägaren har bara ögon för henne och ser inte längre åt sin kollega Jenny. Av svartsjuka börjar Jenny ta reda på vem som döljer sig bakom Angelicas perfekta fasad. Samtidigt hittas en av salongens kunder mördad.
Har läst alla böcker som författaren skrivit hittills och gillat dem. Liksom serien om kriminalinspektör Emma Sköld, är även denna väldigt lättläst och går mycket fort att läsa. Dock tycker jag inte resten når upp till samma nivå som tidigare. Handlingen är lite spretig och jag saknar både spänningen och drivet i den. Tycker ändå den är trevlig och läsvärd. Passar bra att packa ner till stranden, när man vill ha något lättsmält att läsa.

Jasmine Wärnberg

2017-06-01

2017-05-26

Ser fram emot nästa!!!

Karolina Jonsson

2017-05-24

Bakom din rygg är uppbyggd på ett annorlunda sätt än vad jag läst tidigare, vi får turas om att följa Angelina, Jenny och Stefano ur deras olika perspektiv på livet och vardagen. Det är redan från början och genom hela boken en ständig spänning som ligger i luften och det får mig som läsare att hela tiden läsa vidare och vilja veta vad nästa händelse ska vara. Det är en härlig trio av karaktärer och ganska snabbt blir Angelina min favorit (Även om jag inte kan låta bli att sakna Emma Sköld lite, hehe...). Jag hade förväntat mig lite mer mörker och oförväntade vändningar men för att vara den första boken i en triologi i genren psykologisk thriller tycker jag det är väldigt bra jobbat! Slutet är sådär irriterande bra att jag nu med spänning måste vänta på nästa bok i serien. Inte schysst Sofie! Haha.

Spännande, underhållande och fängslande!

2017-05-23

Det här är Sofie Sarenbrants åttonde bok, och den är helt fristående från dom sju tidigare böckerna. Det här är den första boken i en planerad trilogi. Och kategorin är spänningsthriller, till skillnad mot författarens tidigare böcker, som har varit i genren kriminalromaner. Här är en länk till min recension av Sofies förra bok, Tiggaren, och där finns det även länkar till alla hennes tidigare böcker.

Jag har tyckt mycket om alla Sofie Sarenbrants tidigare böcker. Och jag tyckte även om den här boken, även om jag kanske inte tyckte att den var riktigt lika bra som dom tidigare.

Boken är ett triangeldrama i frisörmiljö på Östermalm. Och boken är uppbyggd så man får följa dom tre frisörerna i olika kapitel. Kunder till frisörerna hittas mördade, och vem är egentligen skyldig? Någon av frisörerna, eller någon helt annan?

Bakom din rygg är mycket lättläst, och jag tyckte absolut att den var läsvärd. Och jag vill gärna läsa dom kommande böckerna i serien.

2017-05-22

Helt okej 😊