Bakom din rygg

Sarenbrant, Sofie

ETT GASTKRAMANDE TRIANGELDRAMA Allt frndras nr Angelina brjar jobba p Salong De Luca, stermalms hetaste frisrsalong. garen Stefano har bara gon fr henne och ser inte lngre t sin kollega Jenny. Driven av svartsjuka bestmmer sig Jenny fr att ta reda p vem som dljer sig bakom Angelinas perfekta fasad. Samtidigt hittas en av salongens kunder mrdad,och det drjer inte lnge frrn ytterligare ett ddsfall sker.Under den vlpolerade ytan utvecklas ett farligt psykologiskt spel som hotar att delgga liv.Misstankarna vxer sig allt starkare, mensanningen avsljas inte frrn det r alldeles fr sent. Bakom din rygg r den frsta fristende delen i en nervkittlande spnningstrilogi. Det r en klaustrofobisk skildring av svek, begr och lgner. Vad r du beredd att gra om du riskerar att frlora allt? "Lskigt bra deckare." Amelia "Spnnande och lttlst." Bibliotekstjnst...

Hanna H

Tyckte frst att det var ett udda upplgg nr man fr flja varje person i ett kapitel, men det gjorde s att boken tog fart. En bra handling men jag kan inte bestmma mig om jag gillade slutet eller inte. Ser fram emot nsta bok i trilogin.

Spnnande

Detta r om en frisersalong. Och garen blir kr i Angelina men hon r en mystisk tjej. De vet inte hennes riktiga namn. Jttebra bok var det.

Inte lika lsvrd som tidigare bcker, gillar inte upplgget riktigt, men gr att lsa om man inte r fr krsen.

Detta r en ny serie som Sarenbrant pbrjat med denna bok. Den skiljer sig en del frn de frra. Inte bara persongalleriet d. ven upplgget r ett annat och jag tycker att detta r mer fancy p ngot vis.
Det r precis som tidigare bcker vldigt spnnande frn frsta till sista sidan och det r vldigt svrt att lgga ifrn sig boken. Karaktrerna r vl beskrivna och det r ltt att bilda sig en uppfattning om var och en.
Man kan heller inte lta bli att tnka p hur det blir nsta gng man ska g till frisren, vgar jag g, eller.....? Nja det r nog ingen fara :) Det jag nskar mig vore ett annat slut, det var ngot avhugget och gav inte riktigt det svar jag skulle velat ha.......Frhoppningsvis blir det en fortsttning p detta. Och det ser jag fram emot.

Betyg 4 av 5

Lttlst och hyfsat spnnande.

Allt ndras nr Angelica brjar jobba p Salong De Luca, stermalms hetaste frisrsalong. garen har bara gon fr henne och ser inte lngre t sin kollega Jenny. Av svartsjuka brjar Jenny ta reda p vem som dljer sig bakom Angelicas perfekta fasad. Samtidigt hittas en av salongens kunder mrdad.
Har lst alla bcker som frfattaren skrivit hittills och gillat dem. Liksom serien om kriminalinspektr Emma Skld, r ven denna vldigt lttlst och gr mycket fort att lsa. Dock tycker jag inte resten nr upp till samma niv som tidigare. Handlingen r lite spretig och jag saknar bde spnningen och drivet i den. Tycker nd den r trevlig och lsvrd. Passar bra att packa ner till stranden, nr man vill ha ngot lttsmlt att lsa.

Jasmine Wrnberg

2017-06-01

2017-05-26

Ser fram emot nsta!!!

Karolina Jonsson

2017-05-24

Bakom din rygg r uppbyggd p ett annorlunda stt n vad jag lst tidigare, vi fr turas om att flja Angelina, Jenny och Stefano ur deras olika perspektiv p livet och vardagen. Det r redan frn brjan och genom hela boken en stndig spnning som ligger i luften och det fr mig som lsare att hela tiden lsa vidare och vilja veta vad nsta hndelse ska vara. Det r en hrlig trio av karaktrer och ganska snabbt blir Angelina min favorit (ven om jag inte kan lta bli att sakna Emma Skld lite, hehe...). Jag hade frvntat mig lite mer mrker och ofrvntade vndningar men fr att vara den frsta boken i en triologi i genren psykologisk thriller tycker jag det r vldigt bra jobbat! Slutet r sdr irriterande bra att jag nu med spnning mste vnta p nsta bok i serien. Inte schysst Sofie! Haha.

Spnnande, underhllande och fngslande!

2017-05-23

Det hr r Sofie Sarenbrants ttonde bok, och den r helt fristende frn dom sju tidigare bckerna. Det hr r den frsta boken i en planerad trilogi. Och kategorin r spnningsthriller, till skillnad mot frfattarens tidigare bcker, som har varit i genren kriminalromaner. Hr r en lnk till min recension av Sofies frra bok, Tiggaren, och dr finns det ven lnkar till alla hennes tidigare bcker.

Jag har tyckt mycket om alla Sofie Sarenbrants tidigare bcker. Och jag tyckte ven om den hr boken, ven om jag kanske inte tyckte att den var riktigt lika bra som dom tidigare.

Boken r ett triangeldrama i frisrmilj p stermalm. Och boken r uppbyggd s man fr flja dom tre frisrerna i olika kapitel. Kunder till frisrerna hittas mrdade, och vem r egentligen skyldig? Ngon av frisrerna, eller ngon helt annan?

Bakom din rygg r mycket lttlst, och jag tyckte absolut att den var lsvrd. Och jag vill grna lsa dom kommande bckerna i serien.

2017-05-22

Helt okej 😊