Bajsboken

Stalfelt, Pernilla

| 1998

Prutt och bajs är roligt tycker nästan alla barn men inte vuxna. Många vuxna blir ledsna om ... man säger bajskorv rakt ut. På sitt egna befriande knasiga sätt beskriver Pernilla Stalfelt i ord och bild alla bajsets former och funktioner. "Detta är en modig, originell och framförallt rolig bok som lockar till skratt och ger inte bara barn i kiss- och bajsåldern något religöst i blicken!"

Linnéa Sandberg

2018-03-05

En bra bok som barnen gillar och som verkligen lockar till skratt samtidigt som den är väldigt informativ! Jag gillar dock inte de sista sidorna på boken där jag tycker det "spårar ur" litegrann...

Peder Fallenius

2016-05-03

En bok som är hur bra som helst för både stora och små. Boken lyckas både avdramatisera ämnet och samtidigt göra det spännande. Något som det är helt ok att att skratta åt och fundera över. En klassiker!?

Malin Jansson

2014-02-25

Jaa vad ska man säga om Stalfeldts böcker ... annat än hon sätter ord på allt det där som ingen egentligen pratar om.

Teresia Kjellgren

2013-09-03

Kul att läsa för barn i "kiss och bajs-åldern", fnittervarning. :-)

Ingela Sundelin

2013-05-30

Bra bok för att avdramatisera bajs för barn.

Linda V

2013-02-03

Mer rolig för barnet, men man får offra sig som vuxen. ;-)

2012-01-02

Nej, det finns betydligt bättre bajsböcker än denna. Det är något i ?tonen? jag inte tycker om, ett slags förlöjligande.

EVA Holmgren

2011-04-27

Så vansinnigt rolig bok. Ekorrsången är ju kul... dottern på tre kan den utantill! Hon vill läsa den om o om igen... den har hängt med i flera år nu...

Anna Renström

2011-03-26

För den bajs-intresserade!

Linda Jensen

2011-03-17

Mina 2-åriga tvillingar bara älskar denna boken!

Gunilla Byström

2011-01-17

Gunilla Byström

2011-01-17

Nä, trots haussen så är jag inte förtjust i hennes böcker. Framför allt inte teckningarna.

Maria Nordström

2010-03-02