Bågens mästare

Iggulden, Conn

| 2008

Conn Igguldens romaner är stora historiska äventyr om erövringar och krig, grymhet och storhet. Nu har författaren till Kejsar-serien och Stäppens krigare kommit tillbaka med en ny mästerlig roman, Bågens mästare, om hur den store mongoliske ledaren Djingis khan ger sig ut för att erövra en hel kontinent. I århundraden har mongolstammarna slagits mot varandra men nu under Djingis khan är de förenade till en styrka. En armé som Djingis beslutar sig för att vända mot en gemensam fiende - det stora kinesiska riket.

Sevgi Akalin

2019-05-15

Izabela Horn

2013-02-22

Bågens Mästare är fortsättning på Stäppens Krigare . Den är inte lika bra som första delen , tycker det är synd att det står knappt något om Djingis första och sedan andra hustru . Är även nyfiken på hans söner mest den äldsta som Djingis har sådant komplicerad relation med . Det fattas lite för att det ska bli betyg 5 men en självklar 4 får den

Izabela Horn

2013-02-22

Bågens Mästare är fortsättningen på Stäppens krigare är inte lika bra som första boken men fortfarande en jätte bra . Tycker det e synd att det inte berättas mer om Djingis första och sedan andra hustru , är nyfiken på hans söner mest på den äldsta som Djingis har sådan komplicerad relation med. Det fattas lite i boken för att få betyg 5 men en självklar 4

Niklas Hall

2011-04-19

Jag hade stora förväntningar på denna efter att ha fastnat rejält i första delen. Tyvärr lever denna inte riktigt upp till de förväntningarna, berättelsen känns onyanserad och lite mycket "oövervinnliga Djingis" för hela slanten (kanhända att det var så det var, men det känns lite tjatigt). I denna bok har kvinnorna förpassats till de mörka skuggorna i ytterkanten av jurtan och kommer mest fram när det är dags för sk vuxenlekar. Även detta en rejäl sänkning från första delens starka porträtt av modern och hustrun.

Trots allt en historia som är värd att läsa, en bok som nog är bra för stunden.

Elisabeth E

2010-10-02

Spännande om Djingis Khans liv dock inte lika bra som första boken. En svag fyra.

Karin Löfstrand

2009-09-28

Inte lika vass som föregångaren men jag håller ändå utkik efter trean.

Daniel Kjellgren

2009-06-19

Det börjar nog bli lite tjatigt nu. 7:e boken om en krigarfurste (om räknar med de om Ceasar)