Bag of bones

King, Stephen

| 1998

When bestselling crime writer Mike Noonan's wife dies, he suffers from writer's block. Until he is drawn from Derry to his lakeside retreat, Sara Laughs - a house once inhabited by a famous singer. It's a community run by rich, tyrannical, wheelchair-bound Devore and his terrifying, skeletal female bookkeeper. Devore is hell-bent on getting custody of his grandchild. Three year old Kyra and her young mother, Mattie, turn to Mike for help - and Mike, besotted by Mattie, is powerless to resist. But there are others at Sara Laughs determined to prevent Mike's success - and Kyra can feel them too...

Denna bok hade jag redan läst =)

Lars Andersson

2013-12-24

Tänk om King kunde skriva såhär intressant i varje bok, han visar ju här att han har förmågan.

David Larsson

2011-11-29

Blandningen mellan spökhistoria och thriller funkar ok, men mot slutet blir det lite virrigt. Välskrivna karaktärer i övrigt och ett bra driv genom hela boken.

Freddy K

2010-01-10

En spännande och mycket gripande King, som eventuellt återanvänder lite mycket från The Shining och blir lite för rörig mot slutet då han försöker få med väldigt, väldigt mycket. Men den spelar verkligigen på känslosträngarna och är svår att lägga ifrån sig.

Kicki Karlén

2009-11-24

Bästa fiction jag läst på länge!

Sara .

2009-09-03

Boken är jättebra men slutet är en enda röra av övernaturliga ting som King nog använder sig av för att försöka rädda historien.

A Bookaholic Swede

2009-08-05

Suverän bok av Stephen King. Faktum är att hittills är detta den bästa boken jag har läst av King! Ruggigt bra!