Bag lukkede dre

2021-11-15

Gripande berättelse

Therese

2018-07-17

Det är något med den här boken som jag retar mig lite på. Det har inte med själva historien att göra, utan snarare sättet den framförs på. Det börjar helt ok, men sedan tycker jag att det blir lite korthugget och jag sugs aldrig riktigt in. De avslutande delarna med något slags försök till faktapresentation känns ganska amatörmässiga och det hade varit ett lyft för boken om dessa inte varit med alls.

hemskt med nödvändigt att få veta

Tindra Jansson

2017-06-02

Bra och spännande bok, en riktig bladvändare. Dock blir boken lite tråkig i längden, men läsvärd är den absolut då det är en fruktansvärd historia som kan vara bra att veta om , att detta faktist har hänt och fortfarande händer.

Nettan J

2016-12-25

Kanske inte det bästa skrivet men är ändå gripande.

Eva MC Johansson

2014-08-14

Oerhört hemsk och berörande livsöde. Dessvärre är jag inte så förtjust i författarnas berättarteknik, känns lite slarvigt. Hade definitivt fått ett högre betyg om berättelsens upplägg varit lite mer genomtänkt.

Anders Hildingsson

2013-01-02

Hemsk och sorglig historia som berör. Att den är sann är ju det som gör att man engagerar sig i historien.

2012-11-14

Det var många år sedan jag läste den här boken men jag minns den än. Den berör djupt och sätter spår. Tragiskt att det kan finnas så många hemskheter "bakom stängda dörrar".

Har läst en hel del böcker ur den här "genren" men den här var definitivt inte en av dom starkaste. Det känns alltid fel att ens bedöma en berättelse som denna, men det är boken i sig och inte det tragiska livsöde man får bedöma.
Författaren lyckas inte att få mig som läsare berörd då man aldrig får lära känna huvudpersonen. Ganska tråkig bok helt enkelt.

Elin Rickmarker

2012-06-09

Hemskt att detta är en sann berättelse!!

Izabela Horn

2012-03-05

Har mycket blandade känslor för denna bok, jag blev så äcklad av det jag läste samtidigt som jag kände stor medlidande. En bok som lämnar bitter smak efter sig.

Sara Krondahl

2011-05-19

Hemsk historia, så otroligt jäkla äcklig. Berörde mig verkligen.

Ulrica Sandell

2011-04-05

Oj så hemsk! Äcklig!

Kristina började som en osäker liten flicka men växte upp till en stark kvinna. Man mår illa när hon berättar om det hon varit med om. När jag läst klart Bakom stängda dörrar kunde jag inte få den ut huvudet på flera veckor. Den sätter sig i hjärnan och stannar kvar. Otäck och äcklig!

Imelda Askfors

2011-01-06

Väldigt tragisk och hemsk, tänk så många barn som lever under sådana omständigheter!!

Charlotte B

2010-12-25

Gripande bok...

Petronella Asp

2010-11-05

Väldigt tragisk och hemsk, verklighetstrogen.

2010-07-25

Ibland kan jag bli lite trött på alla dessa böcker om hemska uppväxter. Det blir bara för mycket frosseri i otäckheter.

Cissi Rosenqvist

2010-07-19

Så fruktansvärt gräslig historia. Mådde riktigt dåligt av att läsa den men kunde ändå inte sluta. Den är så hemsk att man knappt kan låta bli att undra om allt verkligen har hänt. Är hela boken sann så saknar jag ord. Det finns inget straff som skulle vara tillräckligt för den mannen!

Ansam Palmqvist

2010-07-16

Brutal. Intressant.

annika åberg

2010-06-20

Hur kan sånt här få ske utan att någon "ser"/ingriper,.. Jag sträckläste denna bok och mådde pyton å Kristinas vägnar

Sandra Sjöstedt

2010-06-13

Sorlig men bra. rör upp en massa känslor.

Z

Zandra Tiitso

2010-05-13

Blev sa arg nar jag laste denna

Elisabeth Nilsson

2010-04-11

Den är fruktansvärt sorglig, men bra. Man skäms nästan att säga sådana böcker är bra med tanke på innehållet.

En så hemsk berättelse! Kan inte tro att detta kan förekomma i dagens upplysta samhälle.

Isabella Régi

2010-01-30

den här är så bra. så himla bra.

Malin Tillmar

2009-10-20

En fullständigt fruktansvärd berättelse som gör en ledsen, förbannad och förtvivlad berättad på ett osentimentalt sätt. En bok alla borde läsa!

Fruktansvärt! En sann historia om ett fruktansvärt människoöde. jag grät och var förbannad om vartannat. Läs den!

Karin Karlsson

2009-07-10

Hemsk historia berättad på ett bra sätt.

sarah björck

2009-06-17

att sånt här får hända det är skrämmande. en bok att läsa och bli förbannad till