Babbeldrottningen i New York

Cabot, Meg

| 2009

Lizzie Nichols har ett stort problem i livet: hon kan aldrig  hålla tyst! Hon har en osviklig förmåga att säga fel saker vid fel tidpunkt. Nu är hon i New York, lika bubblande charmig och optimistisk som alltid: det gäller bara att hitta ett jobb och en bostad så blir allt toppen!Men hon måste kämpa sig igenom den ena förnedrande situationen efter den andra och får slutligen jobb som receptionist på en advokatbyrå. Inte precis hennes drömjobb (som är att öppna en vintagebutik för bröllopsklänningar) men det betalar i alla fall räkningarna. Fast hennes råd till blivande brudar att inte skriva på äktenskapsförorden underlättar inte precis hennes karriär. Kan hon aldrig lära sig att hålla munnen stängd!

julia christensson

2012-07-25

Verkligen en jätte rolig bok som borde läsas utav alla tjejer i världen

Annione H

2011-07-28

VIll gärna veta hur det går för "babbeldrottningen" även om jag tycker boken är lika barnslig som den första.

sämre än den förta babbeldrittningen, men skulle läsas via bokklubb

2010-08-14

Ja, jag tycker faktiskt att den här är bra. Egentligen totalt meningslös, men vaddå? Allt man läser behöver ju inte förändra ens liv:-)

Lika bra som första boken så nu måste jag läsa sista boken i serien!

Hanna Sandberg

2010-07-08

Lite väl förutsägbar bok som dessutom är fylld av klyschor.

2010-04-15

Jag läste Meg Cabots första bok för vuxna "Babbeldrottningen" för snart två år sen, och tyckte att det var en bra och underhållande bok i chick lit-genren. Tidigare så har ju hon skrivit mängder med ungdomsböcker.

Den här boken "Babbeldrottningen i New York" är en fristående fortsättning på den första. Och den var ungefär som den första boken också. Lättläst, lättsam och rolig.

Gillar man underhållande chick lit-böcker så kan jag varmt rekommendera båda böckerna. Och jag ser fram emot en tredje bok i serien.

(Läs gärna alla mina bokrecensioner i min blogg, "Bims Blogg" - http://bim.blogg.se)

Lillemor Carlsson

2009-09-07

vad händer sedan.... väntar redan på fortsättningen.....

Karin Karlsson

2009-07-10

Första boken var bättre, men den är perfekt och läsa när man inte orkat tänka.