Ayurveda för ditt sinne

Vaidya, Janesh

| 2011

Ayurveda för ditt sinne är en annorlunda självhjälpsbok som utgår från den flertusenåriga indiska läkekonsten och livsfilosofin ayurveda. Janesh Vaidya är en internationellt välkänd ayurveda-praktiker från Indien som under årens lopp mött och behandlat tusentals stressade och otillfredsställda människor - alltifrån vanliga löntagare till uppsatta politiker och andliga ledare. Medicinen mot deras sinande livslust och energi kallar han "mind anatomy" - eller sinnets anatomi. Följ med honom på en andlig och livslång resa! Del 1 handlar om den ayurvediska helhetssynen på människan, som kontrast till det ofta rotlösta och hektiska liv vi lever idag. Enligt ayurveda hör människan och naturen tätt samman. Om vi inte får leva...

Lina Zackrisson

2014-05-05

Förändrar liv

Susanne Larsson

2013-03-30

Otroligt bra bok!!!

C L

2012-11-05

60 sidor regeln. Jag har redan kontakt med min Brahman.

Susanne Rydvald

2011-11-09

Det saknas en realistisk prolog som inleder denna idealistiska bok byggd på idealen av en idealistisk singel kvinnas idealistiska drömmande om ett liv av den eviga hälsans, skönhetens och ungdomens ideal. Annars en hygglig uppslagsbok för att undvika magbesvär men inte något för de som allra mest skulle kunna behöva se över kropp o själ så som han svärmar om. Småbarns mammor i ständig meditation, mängder av genom tuggade planer när och hur länge man i lugn och ro ska sitta på toan varje morgon, äta si o så vegetarisk medan ungarna skriker efter falukorv o maken gnäller om grillat oxfilé sommaren genom.

Marilyn Monroe

2011-06-10

vill så gärna läsa denna bok snarast . har bläddrat igenom den. är så sugen på den. jag älskar dig Janesh Vaidya. Du är så underbar människa.

Cecilia Lindroth

2011-05-07

Tack Janesh för att du med ?Ayurveda för ditt sinne? ger mitt sinne, hjärta och kropp möjligheten att återförenas igen. Till alla som ännu inte läst denna bok; älska denna bok och ni kommer att älska er själva och resten av världen, ha bara tålamod och praktisera denna fantastiska lära.

Erika B

2011-05-05

Det här är en bok jag har saknat! En bok om ayurveda på svenska från en auktoritet i ämnet.

Rita Ström

2011-05-04

Detta är en bok för dig som vill må bäst och verkligen leva ditt liv och samtidigt värna om det du har runt omkring dig. /Rita Ström