Au revoir Agneta

Hamberg, Emma

| 2023

Uppföljaren till succén Je m appelle Agneta är här!     Äntligen har Agnetas liv fallit på plats. Nu vet hon precis var och hur hon vill leva sitt det: i SaintCarelle, tillsammans med Einar, Bonnibelle, Fabien,katterna, ostarna, kindpussandet, vinet, baguetternaoch klostret. Men hur stadigt ett medeltida kloster än står, kan det faktiskt falla i bitar av en enkel knackning på porten. I alla fall om det är ett oväntat myndighetsbesök som tränger sig på. Med en enda knackning slås den magiska världen Agneta gjort till sin sönder. Einar vet allt om förgänglighet och att inget varar för evigt. Så han bestämmer sig med en axelryckning för att klinga av tillsammans med sitt kloster. Agneta ser hur klostret och Einar försvinner framför henne. Klinga av? Aldrig i livet!I stället samlar Agneta ihop sina trupper Fabien,Bonnibelle, Paul och de andra för att rädda klostret. De har varken pengar,...

Sara Galli

2024-01-05

Underbar!

Pernilla Hansson

2023-12-19

Underbar bok helt enkelt! Historien är härlig och hon berättar den på ett lättsamt sätt som gör att man bara vill läsa vidare.

Nina Sundahl

2023-12-07

Har läst ALLA Hambergs böcker. HELT underbara!!

Ellinor Sonesson

2023-11-02

Ännu bättre än första boken!

Lisa S

2023-10-23

Underbart att få återse Agneta och gänget igen! Älskar de här böckerna!

Ulrica

2023-09-10

Andra halvan i boken är riktigt bra, första alldeles för lång.

Elias Andersson

2023-08-17

Gunilla Trevik

2023-08-01

Slutade läsa efter ett par kapitel, inte alls som första boken tyvärr

ppföljaren till den mysiga feelgooden ”Je m’apelle Agneta” av @emmahambergskan . Den här fortsättningen hade jag läst väldigt gott om. Boken är även nominerad till @aretsbok . Men… den var inte riktigt något för mig ändå. Lite för… tramsig? Och det tar emot att säga det, för jag älskar Emma Hambergs böcker. ”Resten av allt är vårt” och ”Svärmodern” tex - väldigt bra böcker. Den här lämnade jag dock tillbaka till bibblan halvt utläst, även om det tog mig lite emot.

Virve Roitomaa

2023-06-12

Rolig

Ida Blohm

2023-05-01

Rolig!

Bokdjungeln

2023-04-09

Har du inte läst/lyssnat på Je m'appelle Agneta innan så tycker jag verkligen att det är dags nu. Jag lyssnade/läst den igen för bara någon vecka sedan och jag tycker verkligen att den är så bra. Rolig. Varm. Jag undrar dock hur jag tänkte efter första gången jag lyssnade på den då jag bara gav boken 4+ i betyg. Jag vill ändra till 5+! Men med det utgångsläget förstår ni att det blir tufft för uppföljaren. Denna bok är också bra, men jag känner inte att den lever upp till första boken. Men då vill jag ändå poängtera att jag tycker att du bör lyssna/läsa på denna då den är över medel.