Au revoir Agneta

Hamberg, Emma

| 2023

Uppfljaren till succnJe m appelle Agnetar hr! ntligen har Agnetas liv fallit p plats. Nu vet hon precis var och hur hon vill leva sitt det: i SaintCarelle, tillsammans med Einar, Bonnibelle, Fabien,katterna, ostarna, kindpussandet, vinet, baguetternaoch klostret. Men hur stadigt ett medeltida kloster n str, kan det faktiskt falla i bitar av en enkel knackning p porten. I alla fall om det r ett ovntat myndighetsbesk som trnger sig p. Med en enda knackning sls den magiska vrlden Agneta gjort till sin snder. Einar vet allt om frgnglighet och att inget varar fr evigt. S han bestmmer sig med en axelryckning fr att klinga av tillsammans med sitt kloster. Agneta ser hur klostret och Einar frsvinner framfr henne. Klinga av? Aldrig i livet!I stllet samlar Agneta ihop sina trupper Fabien,Bonnibelle, Paul och de andra fr att rdda klostret. De har varken pengar,...

Sara Galli

2024-01-05

Underbar!

Pernilla Hansson

2023-12-19

Underbar bok helt enkelt! Historien r hrlig och hon berttar den p ett lttsamt stt som gr att man bara vill lsa vidare.

Nina Sundahl

2023-12-07

Har lst ALLA Hambergs bcker. HELT underbara!!

Ellinor Sonesson

2023-11-02

nnu bttre n frsta boken!

Lisa S

2023-10-23

Underbart att f terse Agneta och gnget igen! lskar de hr bckerna!

Ulrica

2023-09-10

Andra halvan i boken r riktigt bra, frsta alldeles fr lng.

Elias Andersson

2023-08-17

Gunilla Trevik

2023-08-01

Slutade lsa efter ett par kapitel, inte alls som frsta boken tyvrr

ppfljaren till den mysiga feelgooden Je mapelle Agneta av @emmahambergskan . Den hr fortsttningen hade jag lst vldigt gott om. Boken r ven nominerad till @aretsbok . Men den var inte riktigt ngot fr mig nd. Lite fr tramsig? Och det tar emot att sga det, fr jag lskar Emma Hambergs bcker. Resten av allt r vrt och Svrmodern tex - vldigt bra bcker. Den hr lmnade jag dock tillbaka till bibblan halvt utlst, ven om det tog mig lite emot.

Virve Roitomaa

2023-06-12

Rolig

Ida Blohm

2023-05-01

Rolig!

Bokdjungeln

2023-04-09

Har du inte lst/lyssnat p Je m'appelle Agneta innan s tycker jag verkligen att det r dags nu. Jag lyssnade/lst den igen fr bara ngon vecka sedan och jag tycker verkligen att den r s bra. Rolig. Varm. Jag undrar dock hur jag tnkte efter frsta gngen jag lyssnade p den d jag bara gav boken 4+ i betyg. Jag vill ndra till 5+! Men med det utgngslget frstr ni att det blir tufft fr uppfljaren. Denna bok r ocks bra, men jag knner inte att den lever upp till frsta boken. Men d vill jag nd pongtera att jag tycker att du br lyssna/lsa p denna d den r ver medel.