Attack från alla håll

Renberg, Tore

| 2015

Det lider mot höst i Stavanger, världens rikaste stad. Tvillingarna Rikki och Ben söker sig till ett kriminellt gäng för att bryta med den förlamande radhustristessen. Gänget i fråga närmar sig själva medelåldern och ser sin chans att dra sig tillbaka för gott efter en sista stöt. Samtidigt verkar någon vara dem på spåren. Det är allas krig mot alla nu.Någonstans längs vägen kommer allt att brista. Det finns ingenting så oförutsägbart som människor.Attack från alla håll handlar om sårade individer som desperat vill bli någon annan. Berättelsen rör sig mot klimax med ett nästan osannolikt driv. Är det alls möjligt att förändras? Ja. Och det går fruktansvärt snabbt.

John C

2016-02-10

Del två i den tilltänkta trilogin, och Jan Inge, Rudi och Cecilie ska försöka bli hederliga... men först ska de göra ett avslutande brott, det största hittills. Samtidigt söker Rudis brorsöner upp dem. Dels för att komma bort från sin far, dels för att det kriminella livet lockar. Mötet blir båda lägrens lycka och förbannelse.
Tycker väl den här boken är lite mörkare än den förra, men det är fortfarande underhållande och man dras in i handlingen på samma sätt som förra gången. Ser fram emot fortsättningen!

Maria Klamas

2015-11-04

Lite besviken är jag på denna bok. Renberg är en av mina favvo-författare och jag tyckte verkligen om del ett i denna serie, men tvåan... nja... kanske kan det vara så att i en trilogi, för visst är tanken att det ska bli en trilogi? då kan tvåan bli en transportsträcka... men ja, den handlar om personer i utanförskap, på det sättet är den bra och intressant, men berättelsen griper aldrig tag, den surrar bara runt kring personer som mår kass och ska göra saker för att bevisa något, för att förändra, för att ge igen eller vad det nu kan vara... jag blir bara förvirrad och inte gripen alls... det är egentligen först på slutet som jag finner något intresse i att läsa vidare, det är dessa sidor som höjer boken från en tvåa till trea.