Att våga drömma

Roberts, Nora

| 2012

Nora Roberts är romantikens okrönta drottning och med berättelserna om de tre vännerna på Templeton House visar hon varför läsare över hela världen älskar hennes romaner. Vid Kaliforniens klippiga kust ligger Templeton House, högsäte för familjen Templeton. Här växer tre flickor upp tillsammans och delar allt ? Margo Sullivan, dotter till hushållerskan, Kate Powell, fosterbarn i familjen, och Laura Templeton. Det här är Margos historia ? och den första fristående delen i miniserien Vännerna från Templeton House ?Hyllad för sin skönhet och beundrad av både män och kvinnor har Margo levt ett glittrigt jetsetliv. Nu har en skandal gjort henne till en paria i modevärlden och förödmjukad och utblottad återvänder hon till barndomens trakter utan en aning om vad hon ska ta sig till. Bästa vännerna Kate och Laura finns tack och lov där för att ge stöd. Sakta men säkert...

Terese Johansson

2019-03-14

Gillade nog själva storyn egentligen, men Margo var en irriterande karaktär, och till viss del Josh också. De blev alltid förbannade på varann för en massa konstiga saker och var bara allmänt konstiga ibland.

Jag gillade inte Margos sätt att se ner på Kate, för det tyckte jag att hon gjorde. Margo var alldeles för ytlig och skulle bestämma vad Kate skulle ha på sig och kom med dumma kommentarer om henne bara för att hon är smart och begåvad och sysslar med nåt vettigt och inte är lika ytlig och besatt av mode och såna saker som Margo själv.

Dessutom var det ett väldigt upprepande och tjatande om hur vacker och perfekt Margo var på var och varannan sida och det blev för mycket.

Jag brukar gilla Roberts böcker men denna bok är inte hennes bästa.

Emma Hortlund

2013-01-03

Det finns något härligt med att ibland läsa böcker där problem knappt är problem, där vänner ställer upp i alla lägen, där människor är vackra, rika och lyckade och där män är snygga, fantastiska älskare. Och om man vill läsa om romantik så har jag upptäckt att man ska läsa Nora Roberts.