Att skriva med glädje

Kimselius, Kim M

| 2012

Med en dunderdebut: 11.000 böcker sålda på en vecka, 22 böcker utgivna och 15 år som författare, vet Kim M. Kimselius hur man skriver en bok. Här delar hon generöst med sig av sina kunskaper i en glädjefylld bok där hon berättar om allt, från första början till färdig bok. En bok som gör det möjligt för alla att skriva, på ett roligt och inspirerande sätt! "Skriv direkt från hjärtat!" säger Kim, och det är precis det hon har gjort! Älska orden lika mycket som jag gör Det här är ingen självbiografi, eller övningsbok i skrivandet. Den här boken handlar om kärleken till orden, något jag kallar för Sagans kraft och Ordens makt. Här vill jag visa dig hur lätt det är att skriva, om du gör det på rätt sätt. Med dina ord kan du förändra en hel värld, du kan skänka glädje och inspiration, få läsarna att gråta och förflytta dem i tid och rum. Du kommer att bli en riktig trollkarl när du behärskar...

Eva Holmquist

2012-12-09

Så känner du någon som älskar att skriva så är den här boken en perfekt julklapp. Älskar du själv att skriva så ska du definitivt läsa den här boken. Jag kommer att återvända till Att skriva med glädje många gånger! :-)

Se hela recensionen på http://ettknytt.blogspot.se/2012/12/inspirerande-att-skriva-med-gladje.html

Tanja Dianova

2012-11-28

Kim skrev boken så öppet och ärligt. Rekommenderas för alla som skriver.

Kristina Simar

2012-11-07

Det var mycket givande att läsa om Kim M. Kimselius råd om skrivande. Jag har läst och recenserat många av hennes underbara historiska äventyrsromaner som jag verkligen tyckt om. Kim skriver om hur viktig gestaltning är, och själv är hon suverän på det. Jag älskar att kunna stå som en betraktare i en bok, se händelserna och karaktärerna framför mig. Det är något som Kim M. Kimselius aldrig gör mig besviken på, och därför tycker jag så mycket om hennes böcker. Den här boken om skrivandet gav mig många intryck, både som läsare att få veta hur Kim arbetar när hon skriver sina böcker, men också som ett mycket bra hjälpmedel när jag själv jobbar med att hjälpa människor som vill bli författare. Det fanns många bra råd som jag nu kan förmedla till mina kunder och jag kommer att ha Kim M. Kimselius bok bland mina andra uppslagsböcker vid mitt skrivbord för att ta fram och använda som referensbok. Boken var lättläst och välskriven som alla Kim M. Kimselius böcker är.
www.kristinasimarsbokblogg.blogg.se