Att falla

Green, Jane

| 2017

Jane Green äntligen tillbaka på svenska med en bitterljuv roman om att finna lyckan där man minst anar det. När Emma Montague lämnade sin strikta, brittiska överklasstillvaro för att göra karriär i New York, trodde hon att hon skulle bli lycklig där. Långt borta från sina föräldrar och deras förväntningar kastade hon sig in i Manhattans snabbt pulserande liv, med ett högavlönat jobb, tjusig lägenhet och en rad framgångsrika pojkvänner. Men den hårda finansvärlden och dess ständiga jakt på mer började ta ut sin rätt. Det här var inte heller livet hon ville ha.Emma slår sig ner i den pittoreska småstaden Westport i Connecticut eoner från både England och Manhattan. Och det är där hon börjar inse vad hon egentligen vill ha ut av livet. Utan jobb, och med bara en enda vän i staden, använder hon sin passion för att skapa vackra miljöer till att renovera det nedgångna lilla huset hon hyr av Dominic,...

Matilda Johansson

2021-01-05

Skapade ett kontot enbart för att kunna berätta för alla hur otroligt dålig den här boken är. Hela boken går ut på att hon är olycklig utan en man. Hennes lycka baseras endast på hennes man, helt otroligt. Sen så ger hon upp allt för den här mannen, snälla rara. Boken är som vilken dålig Hollywoodfilm som helst, olycklig kvinna + man = lycklig kvinna. Trodde det va ett skämt först så fortsatte läsa i hopp om att boken skulle ge mig något men ack så fel jag hade.

2019-08-06

Jag blev lite överraskad av vändningen mot slutet. Det gjorde berättelsen till något mycket mer än bara en vanlig kärlekshistoria. Annars lättläst och mysig, ganska kravlös.

Pia Gummesson

2017-10-27

Helt ok kärlekshistoria.Lättläst

2017-02-23

Nja...det var allt en lång transportsträcka.

2017-02-20

Ibland är gränsen mellan Harlequinkänsla och chicklit hårfin. Första halvan av denna bok gör mig tveksam till vilket fack den egentligen tillhör. Fast det är väl oväsentligt, men Harlequin gör mig oftast inte glad trots att jag försöker vidga mina vyer och genrer. Andra halvan av boken utstrålar känslor, värme, och jag är avundsjuk och vill ha allt. Förutom slutet då.. Lättläst och antagligen lättglömd.