Athena: Det är aldrig för sent

Ek, Elin

| 2021

Det är nu det händer. Athena börjar i 7b. Första dagen i skolan är Ronja så nervös att hon är alldeles blek i ansiktet. Men inte Athena. Hon känner glädje och pirr och julaftonskänsla!Förutom det underbara med att börja i högstadiet händer två fantastiska saker till i Athenas liv: att fylla 13 år och att Yousef blir mer än en nästbästis?Den här hösten möter Rädda-Jorden-Klubben sin största utmaning hittills: Hur får man 1,6 miljoner gamlingar i Sverige att sluta dega på ålderdomshem och istället blir klimataktivister?RJK chockas över att deras pensionärskompisar på Russingården tvingas titta på en tjock-teve med bara tre kanaler i ett varmdammigt allrum! Inte konstigt att de verkar apatiska - de har såklart supertråkigt!Här måste fixas wi-fi, nya kanalpaket och minst ett dataspel! Men hur gör man det när kommunen inte vill betala?Och vad händer med Sven och Monica som...

Jag gillar Athena det är aldrig för sent för den handlar om klimatet och det är jätte viktigt. Jag tycker att barn som är mellan 9-13 ska läsa Athena det är aldrig för sent.

2021-11-15

Jag tycker att boken var jätte bra, för att den handlar om Athena som precis har börjat högstadiet. Hon har en klubb som heter RJK(rädda jorden klubben). Jag tipsar verkligen denna boken.

2021-11-15

Den handlar om Athena som precis har börjat högstadiet. Hon har en klubb som heter RJK(rädda jorden klubben). Jag tycker att boken var ok.

Klass 4C, Ryaskolan

2021-09-29

Boken handlar om Athena som är 14 år gammal. Hon är snäll, gullig och fin. Hennes mamma är 30 år och hennes pappa är 32.

Jag tipsar om boken till någon som tycker om spännande böcker!