Återkomsten

Nesser, Håkan

| 2003

En stilla augustimorgon lämnar en dubbelmördare fängelset. En regnig aprildag hittas ett stympat människolik. Vilket är sambandet? Kommissarie Van Veeteren ställs inför ett bisarrt och olyckligt människoöde - och inför ett fall där alla trådar leder bakåt och där frågorna om rättvisa och straff verkar alltmer preskriberade. Återkomsten är det tredje romanen i serien om kommissarie Van Veeteren. ''Det är en ren och skär njutning att läsa Håkan Nessers romaner om den barske kommissarie Van Veeteren och hans kolleger vid kriminalpolisen i Maardam ... Återkomsten väcker förhoppningar om många efterföljare.'' Ragnar Strömberg, Göteborgs-Posten

2015-07-03

Bra, men lite träig är den allt.

2013-07-15

Jag gillar Nessers sätt att skriva. Aldrig dåligt men den här boken känns som vilken skaplig deckare som helst. trevlig läsning för stunden men inte mer än så.

Karin Löfstrand

2013-03-18

130318: Fortsätter att läsa VanVeeteren i repris efter ca 15 år. De funkar fortfarande ganska bra även om jag förträngt att VanVeeteren är en hyfsat otrevlig person.

Oskar Henriksson

2010-03-03

För att vara Nesser är den inget vidare. Men Nesser har ju en hög lägsta nivå så det blir ändå tre stjärnor.

Lars B.

2009-07-25

En av Nessers svagare.

Karin R-g

2009-07-16

Mycket bra bok. Välskriven och med ett överraskande - om än inte helt tillfredsställande - slut.