As i Lay Dying

Faulkner, William

| 1990

The death and burial of Addie Bundren is told by members of her family, as they cart the coffin to Jefferson, Mississippi, to bury her among her people.

Lars Andersson

2017-01-22

Adrien Combier Hogg

2010-05-19

Fantastiskt bra! Tillsamman med "Stormen och vreden" är detta det absolut bästa jag läst av WF - och det är ett MYCKET gott betyg. "AILD" har mer eller mindre allt: stora tragedier, ett fantastiskt språk, intressant berättelse och symboler, fantasieggande disposition samt en riktigt bra nerv rakt igenom boken. En alldeles solklar femma i betyg!

Josefine Lind

2009-06-15

Genialisk i sin enkelhet och styrkan ligger framför allt i språket. Bör läsas på engelska.

Samuel Karlsson

2009-06-13

Ett mästerligt stilistiskt experiment där författaren förflyttar perspektivet mellan karaktärena i berättelsen. En luggsliten familj transporterar liket av modern i en kista på en hästdragen kärra. Här finns många knivskapra scener.

Samuel Karlsson

2009-05-15