Arvet efter dig

Moyes, Jojo

| 2015

Jojo Moyes är tillbaka med uppföljaren till Livet efter dig. I Arvet efter dig följer vi Lou i hennes kamp att återfå kontrollen över sitt liv efter Wills död. Jag vill att du ska leva ett bra liv. Jag vill att du ska leva. Med all min kärlek, Will Lou tampas med skuldkänslor över att hon inte lyckades förmå Will att fortsätta leva, samtidigt som hon själv ställs inför en hel rad nya utmaningar. Hon lovade Will att våga mer och att leva sitt liv fullt ut. Men hur? Och om man lärt sig att kärleken ibland lämnar en med outsäglig sorg och saknad, vågar man då bli kär igen? Jojo Moyes uppföljare till succéromanen Livet efter dig är fylld av stora känslor, humor, svåra val och en stor dosigenkänning.

Tindra Jansson

2023-08-25

Enformig när det kommer till handlingen. Men otroligt bra skrivsätt som ändå gör att man vill fortsätta läsa.

Izabela Horn

2023-02-01

En fristående fortsättning på Livet efter dig . Will Trayner är död pch Clark försöker gå vidare med sitt liv .
Författarens starka sida är språket och berättarkonsten , hon lyckas att skriva om ett allvarligt ämne , beröra samtidigt som hon behåller en lättsam ton med rappa dialoger.

Maja Nilsson

2022-09-07

Catrin ....

2022-03-27

Helt ok. lite förutsägbar och klyschig. Om att gå vidare. Vissa delar var väldigt fängslande och fina porträtt av olika människor i sorg och kris och olika stadier i livet.

Björn Belfrage

2021-02-15

En fortsättning på den förra boken med nya händelser som följd av att Wills okända dotter dyker upp. Jag tycker den första boken var bättre.

Lunsan

2019-07-30

Fantastisk, givande spännande !

Agnes

2019-03-16

Denna bok kändes som en ganska typisk mitten bok.. den fortsätter där den första slutar och tar ganska snabbt nya spännande vägar. Boken ger oss en del oväntade händelser och den slutar med den ny början och därför ser jag fram emot den tredje och sista delen.

sannareads

2019-02-23

Honestly I wasn't that impressed when I started reading the book and I blamed myself for being so eager to read the second book in the Me Before you series.

Well...I have to take it back. After a while I couldn't put the book down and fell in love it in the same way I fell in love with the first one.

If you have read Me Before You and loved it you HAVE to read After You!

Frida

2019-02-21

Ok fortsättning på livet efter dig.. viss besvikelse..

Sarah

2019-02-01

Den här är bra men ettan slår den inte. Läsvärd iaf.

Bianca Kallai

2018-12-04

Snezana Lindskog

2018-10-22

Det fanns en obeskrivlig nyfikenhet hos många av oss läsare över Lous framtid efter Wills val att avsluta sitt liv. Trovärdigt beskriver Jojo Moyes, Lous trevande och sökande efter rätt livsvägar, hennes skuldkänslor över att inte ha lyckats få Will att fortsätta leva och rädslan över att finna kärleken på nytt.
Bokens första hundra sidor upplever jag har ett långsamt tempo men det finns en vilja och nyfikenhet hos mig som läsare att fortsätta läsa vidare för att få veta vad som kommer näst och hur Lous liv fortsätter.
Jojo Mojes bladvändare Livet efter dig skapade en nyfikenhet hos läsarna som slutligen ledde till Arvet efter dig. Denna varma feelgood berättelse är en värdig efterföljare.

Nina Gustafsson

2018-08-13

Om att gå vidare. Lou brottas med sin sorg men får annat att tänka på när Lily dyker upp. Engagerar inte lika mycket som första boken.

FrederikkeL

2018-07-29

Småtrevlig men förutsägbar feelgoodroman som aldrig riktigt lyckades engagera mig.

Madeleine Löfqvist

2018-05-23

Första boken var bäst.....men efter att ha läst den här längtar jag ändå till bok nr 3.

A H

2018-03-29

Väntar bara på nästa!!

Alexsandra Larsson

2017-12-21

Första boken är svår att slå. Därav lite sämre betyg på denna dock läsvärd!

Erica S

2017-05-29

en helt ok bok.

Mliibo

2017-05-11

Fortsättning på "livet efter dig" . Denna bok gjorde så att jag drunknade, jag ville verkligen ha mer hela tiden. Den gjorde mig varm, glad och ledsen flera gånger om. Men verkligen värt att läsa båda för att få en bättre bild

Monika Alm

2017-04-06

Charmig, rolig men lite sorglig fortsättning.

Rebeca Lindquist

2017-04-03

En härlig roman att avnjuta, ett leende på läpparna följer med från början till slut.

Sara AK

2017-02-07

Gillade denna bok minst lika mycket som "Livet efter dig", tyckte mycket om både handlingen och relationerna i boken . Blir sugen på att läsa mer av Jojo Moses!

Mariette Enelycke

2016-12-26

Ganska bra, men den första, Livet efter dig,är den bästa.

Helene Roos

2016-09-14

helt ok, men inte lika bra som första boken, Livet efter dig

Sonia Siropian

2016-09-04

Varm, rolig och gripande. Ibland brister den i trovärdighet vilket sänker betyget något. Dialogerna är jättebra. Älskar Lous mamma.

2016-08-01

Helt okej bok, hade inte ens funderat över vad en uppföljare kunde tänkas handla om men det här funkar väl. Även en tredje del skulle funka. Men det är ingen revolutionerande story precis. Inte heller lika gripande som en del andra av hennes böcker.

Anette Björkman

2016-07-17

Boken var ok, inte lika fängslande som första. Men översättningen var hafsigt skriven. Syftningsfel, stavfel o sådant. Trist

Sara AK

2016-07-16

Bättre än väntat, inte samma klass som första boken men helt klart godkänd!

Eva Löthman

2016-07-11

En helt okej efterföljare av en väldigt bra första bok!

Ingrid Bergenudd

2016-07-02

Typisk uppföljare som inte alls var lika bra som föregångaren.

Louise Olsson

2016-06-20

Väldigt bra bok! Vill att det ska komma en uppföljare!

Madeleine Larsson

2016-06-11

Tycker till och med att denna var snäppet bättre än ettan! Känslorna sväller över. Rekommenderar att läsa. Jag upplever att det också kan läsas fristående, hur bra är inte det?!

Erika Wiman Snäll

2016-05-28

Jojo Moyes sämsta bok i mitt tycke.

2016-04-07

Långt ifrån lika bra som föregångaren men ändå läsvärd. Jag gillar Lily och hennes rebelliska uppror som egentligen går lite hand i hand med Lous mammas protester. Sen beundrar jag Lous pliktkänsla och att alltid sätta alla andra före sig själv.

elinore järlehag

2016-04-07

Bra och gripande. Vid ett tillfälle då boken handlade mycket om Lily kändes det som att bokens handling försvann och ersattes av en ny. Kanske pga min känsla att ruska om både Lily och Lou. Mycket känslor med andra ord!
Frustration, tårar

Therése Lönneberg

2016-04-03

Äntligen! Moyes näst bästa bok. Livet efter dig är fortfarande en klass för sig...

Jonna

2016-03-19

Blev riktigt besviken på boken efter "livet efter dig". Jag tyckte storyn var väldigt platt och den var definitivt 200 sidor för lång. Det var många märkliga händelser som jag reagerade på. En tvåa för att den ändå gick att ta sig igenom.

Katarina Nord

2016-02-28

Inte alls i klass med " Livet efter dig". Men ändå lite rörande och gripande på sina ställen. Tycker Lou tappat stinget på något sätt, hennes personlighet är mera platt än förrut. Läsvärd lätt att glömma bort efteråt! Svag trea.

Solveig Andersson

2016-02-01

Jojo Moyes är alltid ett säkert kort. En väldigt bra och mysig uppföljare till Livet efter dig. Fem solklara solar.

2016-01-31

Mysig, rolig, sorglig, oftast väldigt realistisk men med vissa inslag som är mindre realistiska. Tyckte otroligt mycket om historian i sig!

Marie Jonsson

2016-01-17

Mysig feelgood bok. Dock är föregångaren Arvet efter dig mkt bättre men en klart läsvärd uppföljare.

Anna Hassel

2016-01-14

Livet efter dig är mycket bättre!

Karin Löfstrand

2016-01-12

151223: Trevlig och fin fortsättning på "Me Before You"

Lena Nilsson

2016-01-10

Härligt att få veta vad som hände sen. Tyckte att denna var bättre än Livet efter dig.

Jessica Appelqvist

2016-01-03

Lika underbar som livet efter dig. Boken är omväxlande humoristisk och sorglig. Underbar!

Maria Jönsson

2015-11-25

Åh vad bra. Tack Jojo Moyes!