rren vi br

Runt om i Stockholm hittas unga flickor dda. Citypolisens Ulrika Stenhammar har just kommit tillbaka frn en sjukskrivning och fr i uppdrag att utreda ddsfallen som vid en frsta anblick liknar sjlvmord. Samtidigt blir journaliststjrnskottet Lovisa Ling ddshotad fr sina provocerande artiklar om flyktingkrisen och mns vld mot kvinnor. Tillsammans lgger Ulrika och Lovisa ett pussel som ingen annan vill se: flickorna har inte begtt sjlvmord av egen vilja. Men Lovisa br p egna hemligheter, och nr hon och Ulrika tar upp jakten p den hnsynslsa frvaren hamnar hon snart i en situation som kan kosta henne livet. rren vi br r frsta delen i trilogin om Ulrika Stenhammar och Lovisa Ling. Caroline Engvall debuterade 2008 som fackboksfrfattare med biografin 14 r till salu, som sldes i mer n 200 000 exemplar (inbundet och pocket). Sedan dess har hon gnat stora delar av sin...

Boken rren vi br, r Caroline Engvalls frsta sknlitterra bok. Det r den frsta delen i en planerad trilogi om polisen Ulrika Stenhammar och journalisten Lovisa Ling.

Frfattaren har tidigare gett ut fem dokumentra bcker, varav jag har lst fyra av dom. Lnkar hr till mina recensioner av dom. 14 r till salu, Tatuering, Skamflck, och Skuggbarn. Och hr r en lnk till den femte boken, Virutell vldtkt, p frlagets hemsida, som jag inte har lst.

rren vi br r en roman, men baserar sig nd p verkliga hndelser. Caroline Engvall gnar ju stor del av sin tid t kampen mot sexuellt utnyttjande av unga, s det mesta i den hr boken har hnt i verkligheten. Och det r ju det som gr att boken blir s bra, men ocks att den blir s hemsk.

Boken r mycket viktig, och vldigt bra. Och jag rekommenderar den absolut, precis som jag rekommenderar frfattarens tidigare utgivning. Jag kommer absolut att lsa dom kommande delarna i trilogin.

Wow, vilken bok! S bra, otck och ger en massa tankar! Det var svrt att sluta lsa nr man vl brjat!
Tack fr att du skriver om dessa viktiga saker som sker i vr vrld! Vi mste alla vara/bli uppmrksamma p hur barnen runt omkring oss mr! Det r vrt ansvar!
Ser redan fram emot nsta bok... gissar att Mikael B kommer fortstta vara med...?

Det hr r en bok som r omjlig att lgga ifrn sig. Den r vlskriven, spnnande och berr p djupet eftersom hndelserna i boken baserar sig p verkliga hndelser.

Boken pminner oss om hur otroligt viktigt det r att prata med vra barn, frga hur de mr, frga vilka de pratar med p ntet, visa att vi bryr oss och att vi finns dr oavsett vad. Det hr mnet fr ingen blunda fr.

Jag som har otroligt svrt att lsa blev fngad av berttelsen frn frsta ordet och kunde inte lgga ifrn mig boken innan den var slut. Frutom en otroligt bra skriven bok r det ett mne som r s otroligt viktigt att belysa. Att genom fiktion beskriva verkliga hndelser om hur organiserade brottslingar utnyttjar och utpressar vra barn och ungdomar rtt in i det mrkaste mrker. Det viktigaste budskapet r att dessa grymma frvare r precis vem som helst. Det kan vara din kollega p banken, i skolan, eller vilket jobb som helst. Den hr boken br alla lsa fr att f upp gonen och kunna gra skillnad!

Ett mne vi inte fr blunda fr och en spnning som gr att man vill lsa vidare.

En fruktansvrd historia men s viktig att f lsa. Det r s svrt att tnka sig att sdan hr brottslighet verkligen sker p riktigt och jag r glad att Caroline tar upp mnet och gr en kriminalroman av det. Jag hade sjlv inte koll p att det sker i s stor utstrckning med en sdan organiserad kriminalitet, men nu har jag ftt upp gonen fr det och d kan jag tminstone anmla om jag skulle rka se ngot tecken p att ngon r utsatt. Vad gller sjlva berttelsen i frga hade jag svrt fr att f mig en ordentlig bild av huvudkaraktrerna, jag fastnade inte riktigt fr dem och fick ingen tydlig bild av vilka de var som personer. Med det sagt s tycker jag att det r en riktigt bra och fngslande bok, det r nstan s en mr illa under tiden en lser. Dessutom r det frsta boken i en triologi, jag kan inte ens tnka mig vad som vntar i fortsttningen av historien...

Skrmmande, spnnande och skickligt skriven!