Arrakis-Ökenplaneten (Dune)

Herbert, Frank

| 1982

josefin nyman

2023-05-25

Riktigt bra! Mycket bättre än filmen (som vanligt), och jag gillade filmen (såg före läsning).

Kjell Palm

2021-01-22

Ok

Morten Ravnbö

2019-06-19

Bra mycket bättre en filmen, rätt intressant faktiskt. Läste den på norska, alltså inte denna engelska versionen.

Anton Johansson

2014-05-19

För lång! Ganska spännande på sina ställen men alldeles för lite action för min smak.

Erik Björkman

2012-01-05

Ett mästerverk inom SF och bör läsas av alla bokälskare.

Herman Ferner

2011-10-08

Fortfarande en väldigt fascinerande värld Herbert har kokat ihop men berättelsemässigt fortsätter serien att gå på tomgång. Och känns inte den här delen dessutom lite gubbsjuk?

Lars Johansson

2011-05-11

En av de bästa böcker jag någonsin har läst, bl.a. för att den rör sig på flera plan samtidigt: Den uppenbara handlingen, vad personerna vill få motparten att tro har hänt och de fiktiva citat som inleder varje kapitel och är relevanta samtidigt som de är tänkvärda i sig. De första tre i serien hör absolut ihop i en enhet för att man skall inse att det inte handlar om något slags övermänniskoideal.

Torbjörn Nylander

2010-05-23

Escapism at its best!!! Was really captivated by it. But at the same time it makes you think about society. How it is organized and how it interacts with nature!!