Arbetets Problem (ljudbok)

Hubbard, L Ron

| 2007

(Ljudbok)En arbetare är inte bara en arbetare. En grovarbetare är inte bara en grovarbetare. En kontorist är inte bara en kontorist. De är viktiga pelare som lever och andas och på vilka vår civilisations hela struktur är upprest. De är inte kuggar i en väldig maskin. De är själva maskinen.- ur Arbetets problem, av L. Ron HubbardScientologi tillämpad på den del av tillvaron som de flesta människor ägnar merparten av sin tid åt.Arbetets problem innehåller de överordnade principer och lagar som är tillämpliga på alla strävanden, alla problem i arbetet. För de är upptäckter som kastar ljus över kärnpunkten hos dessa problem och som förklarar den sanna strukturen hos själva livet.De stora framsteg som beskrivs utförligt här inkluderar:- Förvirringens struktur - och dess botemedel.- Grundsatsen om det stabila datumet - den mest grundläggande lagen om arbetet, och livet.- Kontrollens struktur -...

D

David Adams

2020-09-02

Tycker att det handlar mer om livet generellt än arbetet. Älskar tipset om hur man handskas med förvirring.

O

Olga Davies

2020-06-17

Toppen bok som ger en bra beskrivning på hur man kan hantera alla jobbrelaterade problem.
Ger tips på hur man kan bli mer effektiv och hur man hanterar förvirringar (inte bara på jobbet, men i vanliga livet också).
Spännande att läsa från första till sista sidan!

Susanna Rosén

2019-06-29

Bra tips om vad man själv kan göra för att förbättra sitt arbete. En stor del av livet är man ju där så lite tips på området är ju bra.

marianne helander

2019-05-19

Wow! Här får man kunskap för att kunna hantera sitt arbete och faktiskt liv bättre. En stor del av livet består ju av arbete..... Lättläst bok som ger en redskap att levaett bättre liv.

Sofie Larsson

2014-01-22

Bra lättfattlig - skall rekommendera till mina vänner.
Kram Sofie

Sven Andersson

2014-01-22

Känns tryggare. Bra tankar om vikten av
att ha ett jobb.
Mvh Sven

Rolf Andersson

2014-01-22

Avsnittet om utmattning var intressant.
Hur man hanterar förvirringar och ökar sin
förmåga var nog det mest användbara.
Bra bok!
RSE