Äppelkyrkogården

Bovaller, Anna

| 1905

På hemligt uppdrag i Budapest ska Petra Wester träffa "Mr K", ombudet för en okänd köpare till ett elektroniskt övervakningssystem. Till sin hjälp har Petra den ungersk-svenska kollegan Krisztina Lovas. Plötsligt drabbas Petra av det värsta tänkbara: hennes dotter som är med på resan kidnappas. En hetsjakt som flätar samman nutid med dramatiska händelser under Ungernrevolten 1956 tar sin början. Gamla lojaliteter ställs på prov och när det verkligen gäller - vem kan egentligen lita på vem? Äppelkyrkogården är ett spännande och aktuellt deckardrama med övervakningssamhället som underliggande tema. Men det är också en berättelse om mänskliga relationer och hur de ständigt påverkar våra livsval. Äppelkyrkogården är den tredje boken om advokaten Petra Wester och utspelar sig i Ungern och på Österlen.

Glada Gunvor

2014-01-30

Den här boken var välskriven och intressant. Dock handlade den lite väl mycket om Ungern och revolten 1956.

Lotta Strandberg

2013-09-08

För att lösa en geocachingmyst behövdes denna bok läsas. Märkligt att få in geocaching i handlingen, lite krystat. Blev lite bättre i slutet men samtidigt ett slut som kräver nästa bok, gillas egentligen inte.

2013-06-08

Välskriven och jag gillar den den ungerska delen, men annars inget nytt. Samma gamla tråkiga intriger!

Katarina Nord

2013-02-02

Betydligt bättre än de två första böckerna .

Pia Stendahl

2012-05-15

Jag gillar karaktären Petra Westman även om hon inte alltid känns så sympatisk. Hon kan köra över allt och alla för att få sin vilja igenom. Petra är inte redo att ta hänsyn till någon annan än sig själv och sin dotter när dotterns liv svävar i fara. Petra är en stark individ som är van att klara sig själv men denna gång är hon dock tvungen att be om hjälp. Petra har både bra och dåliga sidor vilket gör henne intressant som karaktär.

Boken har ett högt tempo. Den är välformulerad och välskriven och jag tycker att författaren har utvecklats en hel del sen första boken. I boken finns flera trådar, både i nutid och i förfluten tid, som vävs ihop på ett spännande sätt. Men periodvis blir det lite rörigt.

www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.

Camilla Nilsson

2012-04-23

Så himla bra! Läs den och även hennes två föregående.

För det första hängde jag inte med i alla turer och svängningar, vilket gjorde att handlingen blev lite stympad.Den höll mig inte fast lika mycket som tidigare böcker gjort av Anna Bovaller. Den kändes helt enkelt fattig.