Äppeldalen

Smith, Deborah

| 2004

Deborah Smiths varumärke är en kombination av humor, värme och färgstarka karaktärer. Sammantaget blir det i Äppeldalen en dråplig och dramatisk berättelse om hur kärleken kan slå ner i ens hjärta när man minst anar det. Hush McGillen är den femte generationen i släkten där alla kvinnor bär namn efter Sweet Hush, det äpple som gjort familjen och fruktodlingen berömda långt utanför Georgias gränser. Hon är stolt över vad hon åstadkommit och medveten om hur omvärlden ser henne: en beundrad ung änka, framgångsrik affärskvinna och lycklig mor till sonen Davis. Men när Davis kommer hem från universitetet med en nyhet som slår ner som en bomb, börjar ett nytt skede i Hushs liv. Utan förvarning är hennes hem belägrat av journalister, fotografer och Secret Service-män. För vad Davis har gjort är plötsligt en angelägenhet för hela nationen - han har i hemlighet gift sig med dottern till...

2017-01-01

En väldigt orealistisk men samtidigt oemåtståndlig roman som jag inte annat kan än älska. Härligt varm och typisk amerikansk med ett äkta fint och glatt slut. Stark 5:a! Kan varmt rekommendera!

Solveig Andersson

2015-09-13

Deborah Smith gör mig aldrig besviken. En värmande humoristisk berättelse med färgstarka kvinnor i typisk Smith-anda. Riktigt bra!

cecilia westman

2011-12-06

Ljuvlig historia med starka kvinnor och karaktärer, I like!! Rolig, lättsam och underhållande roman som utspelar sig i Amerikanska Södern!!