Anyone but him

O'Flanagan, Sheila

| 2004

Two sisters can't quite believe what their mother has done. And now they have to decide what to do about it. As if their own personal lives aren't complicated enough . . . Andie and her sister Jin have never seen eye to eye. Andie doesn't envy Jin her marriage to a wealthy businessman, while Jin isn't convinced that Andie's happy with her man-free existence (if only she knew the truth!). But when their widowed mother Cora comes back from a Caribbean cruise with more than just a suntan, Andie and Jin are united in horror. Who is this gorgeous young man who's swept their mother off her feet? What the women really need is a friend to set the world to rights with - but can they be friends with each other? Readers love Anyone But Him: 'Beautifully written - a delight getting to know the characters' ? ? ? ? ? 'One of Sheila O'Flanagan's best novels. It hooked me...

Josefine Ejebjörk

2011-07-05

Chick lit som är OK. Skön sommarläsning, eller liknande men inget som stannar i minnet.

Sofie Petersson

2011-05-29

Jag längtade efter en sminkad chichlit, en rosa liten dröm om kvinnor som pratar om män, mode och vinpimpling. Jag längtade efter att få sträckläsa en lättsam bok, fluffig som sockervadd. Jag läste, läste lite till och läste ännu mer och den förbannade sockervaddsboken fick mig att bli lite lätt illamående. De vanliga mallarna staplade på hög, orgier i stereotyper, könsroller och all denna klämkäcka rosa känslogegga. Vad det inte det här jag ville ha? Är det mig eller boken det är fel på? Visst, Inte han! är lättsmält och enkel. Går som tåget när man läser, men det blir för platt- orealistiskt. Det är fånigt, larvigt och man vill slå huvudkaraktärerna hårt i deras huvuden. Möjligtvis är den något oväntad på sina håll, det går inte riktigt att klura ut hur det ska gå. Jag väljer hellre Marian Keyes tidigare romaner, men jag ska ge landsväninnan Sheila O`Flanagan en chans till.

Anna Liljeby

2010-10-06

Må bra bok

Maria Sumara

2009-05-22

Lagom bra tempo och handling i denna bok som kretsar kring tre kvinnors liv och deras kärlekar, med allehanda bekymmer. Halva boken är en bladvändare och jag hade gärna velat att den fortsatt så och att den inte skulle varit riktigt så förutsägbar...på något konstigt sätt var den ju inte det, men den gav heller inget mer att bita i. Ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg exakt hur den slutade.
Om det dock är 35 grader varmt under ett parasoll i Spanien i sommar så är den ju perfekt att ha med sig eftersom det inte spelar någon roll om man får solsting ett par minuter för att sedan återgå till boken.
Kvinnor, läs på och ha en lagom skön njutning!