Anton Och Super-A VILL Baka Och Tycker Olika

Jensen, Jessica

| 2014

Följ med på ett vardagsäventyr med Anton och Super-A och deras roliga små vänner. Ditt barn kommer lära sig hur vardagen funkar med hjälp av en superhjälte som alla barn kan känna igen sig i, en tumme med kloka ramsor, ett tåg som samlar piktogram i sina vagnar och inte minst den påhittiga Lilla Trigga. Anton och Super-A är en interaktiv bokserie anpassad till barn med autism och ADHD, och har fått utmärkelsen "Readers' Favorite". Genom att följa syskonparet får barnet svar på många viktiga frågor i sitt liv: Hur känns det för någon annan att vänta? Måste vi fråga mamma om lov? Varför ska vi inte påbörja två saker samtidigt? Varför använder vi tvål ... och kan vi verkligen tycka olika om samma sak?! Anton och Super-A finns även som övningsböcker. "En kul bok som tar itu med vardagen på ett lekfullt sätt. Hela inlärningskonceptet [?] har hanterats på ett unikt sätt. Strategierna är enkla...

Anna Jeppsson

2015-12-09

Jättebra sätt att träna färdigheter som inte alltid är så lättförståeliga för alla barn på ett roligt och stimulerande vis.

Charlotta Sturell

2015-10-07

Otroligt bra bok för min kille med Autism och ADHD. Rekommenderar denna starkt! Bildscheman har vi inte tidigare jobbat med men sonen tyckte att det var riktigt bra med bilderna man kunde klippa ut i slutet av boken.

Ett barn med autism behöver bra pedagogiskt stöd för att utveckla de områdena som är autismens typiska begränsningar. Författaren Jessica Jensen har i sina böcker om Anton och Super-A hittat kärnan i svårigheterna. Att med humor, värme och enkelhet hjälpa barn med autism att träna kommunikation, att vänta och planera samt mentalisera. "Tummen upp" för boken och övningsböckerna alltså.