Anton och Super-A lägger sig och åker raket:Vardagsfärdigheter för barn med Autism och ADHD

Jensen, Jessica

| 2015

Följ med på ett tredje vardagsäventyr med Anton och Super-A och deras roliga små vänner! Denna gång är det Ronda Raket som visar vägen när syskonen gör sig redo för sängen och sedan flyger ut i rymden mot Tandborst-Planeten. Där hjälper de några trötta rymdvarelser som hålls vakna av Lilla Vira. Det är en kul bok om att borsta tänderna ... om klockor med sömnstjärnor ... om att berätta för mamma innan man går iväg ... och om att erbjuda sin hjälp. Det är hög igenkänningsfaktor när boken på ett lekfullt sätt tar itu med problem som kan ställa till det för ett barn vid läggdags. Anton och Super-A är en interaktiv bokserie speciellt anpassad för barn med autism och ADHD. Äventyren lär ut viktiga vardagsfärdigheter och bygger på sociala berättelser med extra bildstöd. Anton och Super-A finns även som övningsböcker och serien är utgiven på flera språk.

Charlotta Sturell

2015-10-07

Nu tar sonen sin Melatonin utan protester. Bra tips och idéer som vi absolut kommer att använda oss av i vardagen. Sonen är bestämd över att han är Super A.