Antikgård för spirande hjärtan

Fyra år har gått sedan ödet förde samman ett brokigt gäng på den där antikkursen. Sedan dess har livet inte visat några tecken på att sakta ner - tvärtom. Sjuttioplussarna Kristina och Per-Olof tar sig an ett ambitiöst projekt när de bestämmer sig för att renovera det gamla ödetorpet. Allt hade varit frid och fröjd om det inte var för att Per-Olof verkar dölja något. Eller är det bara Kristina som inbillar sig?För Maria och Martin har livet tagit en ny vändning med den populära inredningsfirman och paret fullkomligt sprudlar av idéer. I Köpenhamn verkar Peter och Karls äktenskap mer stabilt än någonsin - dessutom blir de till Peters stora lycka plötsligt föräldrar på deltid. Men orosmolnen väntar alldeles runt hörnet, i form av hans egen syster och hennes pojkvän. Och Klara får en minst sagt obehaglig överraskning när exet Tobbe kommer tillbaka..."Antikgård för spirande hjärtan" är...

2020-09-07

Antikgård för spirande hjärtan är den tredje och avslutande delen i Åsas feelgoodserie Antikkursen.

Äntligen får jag läsa om dessa underbara karaktärer igen. Det jag gillar med boken och de två tidigare är det vardagliga. Att få följa karaktärerna genom både glädje och sorg i vardagen. Jag som läsare får komma dom nära och får lära känna dom bra! Det blir som att återse vänner du inte har sett på ett tag och jag kommer att sakna dom!

Språket är bra och lättsamt, boken är lättläst och går fort att läsa. Fick lägga den ifrån mig ibland för att den inte skulle ta slut för fort, vilket för mig är ett bra betyg.

Underbara karaktärer, människor som är så olika men hittar varandra på de mest oväntade sätt. De tar hand om varandra, och jag älskar att läsa om dom! Serien knyts ihop bra i denna avslutande del, vilket känns både bra och vemodigt. Du som ännu inte läst böckerna har mycket trevlig läsning framför dig.

Anna Hallqvist

2020-06-17

Med ett lättsamt och vardagligt språk bjuds vi in till Hallengårds Antikkurs att för en stund vara betraktare i deltagarnas liv och deras vardag. Det är trevlig stämning, enkelt och oftast härligt att vara här, jag trivs. Så som man bör i en riktig feelgood. Jag har läst alla tre böckerna och skulle nog rekommendera andra att göra detsamma, tveksamt om de är lika givande att läsa fristående. Det finns en tjusning i att få vara med hela vägen!