Antikcafé för kantstötta hjärtan

Antikcafé för kantstötta hjärtan är en varm roman om familjeband och vänskap. Maria är utbränd. Martin inser att han måste få familjen på rätt köl igen. Kan Kristinas gamla sjöbod vara lösningen? Peter och Karl är mitt uppe i en kris som sliter isär dem. Inget blir bättre av svärföräldrarnas intolerans. Åsa Hallengård har tidigare utkommit med Antikkurs för vilsna hjärtan som är den första delen i trilogin om en brokig skara människor som träffades på en antikkurs.

2020-05-23

Tyckte om ”Antikkurs för vilsna hjärtan”, men det här blir alltför mycket av allt tyvärr.

villa-freja.se

2020-04-26

Det här är fortsättningen på Antikkurs för vilsna hjärtan som jag läste för en tid sedan. En liten pärla fylld av vardagsrealism. Även om jag bara genom små glimtar minns karaktärerna från första delen är det lätt att komma in i handlingen och på nytt lära känna personerna med vilsna och kantstötta hjärtan.

2020-02-10

Äntligen får vi träffa karaktärerna från förra boken ”Antikkurs för vilsna hjärtan” igen! Jag har funderat hur det skulle gå för dem! Den här, den andra delen, är en varm roman om hur viktiga familjeband kan vara, men även vänskap och kärlek.

Antikcafé för kantstötta hjärtan är feelgood ut i fingerspetsarna. Det är vardagliga problem, kriser, kärlek, svartsjuka och mammor som vill skydda sina barn.

Framför allt är det ljuvlig läsning om dessa människor som fördes samman i första boken genom en antikkurs.

Jag tokgillar det här och la ifrån mig boken med ett leende på läpparna när den var slut. Boken är lätt att komma in i, det är lätt att ta till sig handlingen och det är lätt att bli berörd. Jag gillar på det sätt Åsa skriver och jag läser gärna mer av henne!