Anteckningar från en orolig planet

Haig, Matt

Hur behåller vi förståndet i en galen värld? Hur finner vi glädje när så mycket i vår vardag uppmanar till ångest? Tänk om sättet vi lever på står i direkt motsättning till vårt välbefinnande? Efter att under flera år ha levt med ångest och panikattacker blir svaren på de här frågorna skillnaden mellan liv och död för Matt Haig. Han börjar leta efter samband mellan hur han mår och hur världen han lever i ser ut. När till och med planeten vi bebor är stressad, är det så konstigt att vi också är det? Vi blir alltmer uppkopplade men känner oss ensammare än någonsin. Samtidigt som vi uppmanas att oroa oss för dagens politiska läge i lika stor utsträckning som för vårt BMI. Anteckningar från en orolig planet är en personlig och livsviktig undersökning av hur man kan må bra i vår oroliga nutid.

2020-10-22

Jag har läst ”Anteckningar från en orolig planet” av Matt Haig och hans ord och funderingar träffar mig rakt in i själen. Det är något med sättet som Matt Haig skriver på som tilltalar mig och han har seglat upp och blivit en av mina favoritförfattare. Hans bok ”Historieläraren” är en av mina absoluta favoritböcker.

”Anteckningar från en orolig planet” är en bok om vår uppkopplade värld och hur vi blir stressade av att ständigt vara tillgängliga och känna att vi måste vara uppdaterade. Det är en intressant bok, tänkvärd och den ger mig funderingar och tankar när jag läser. Han har satt tankar på mycket som även jag känner.

”Anteckningar från en orolig planet” är en personlig och viktig undersökning i hur man kan må bra i vår oroliga samtid. Boken är lättläst och välskriven och jag rekommenderar den varmt!

Tänkvärd, smart & insiktsfull!

En väldigt intressant bok som väcker många tankar om hur jag/vi lever i denna värld. Hur vi eftersträvar efter prylar, uppmärksamhet och lycka.
Att vi aldrig blir nöjda, om jag bara får det här så blir jag lycklig, men ändå så vill vi bara ha mer och mer...
En viktig bok som väcker många tankar, hur påverkas jag? Vad gör mig lycklig i denna snabbt snurrande värld