Anrop från inre rymden

Nilsson, Elin

| 2017

Nominerad till Augustpriset 2017! Anrop från inre rymden är en samling berättelser i gränslandet mellan barndom och tonår. Om kärlek. Vänskap. Konflikter och lojaliteter. Kort sagt om livet och dess möjligheter och utmaningar.I berättelsen För andra får vi en inblick i den första förälskelsens bråddjup då den namnlösa tjejen för första gången kysser sin stora kärlek och inser att ingenting mer kommer att vara sig likt. I Svett-Jesus möter vi ett stökigt klassrum och Olle och Adnan som blivit ovänner över en struntsak. Och i Sjung då tittar Isaks storebror på utan att säga något när Isak blir hånad av coola Nessa. Nessa som han är hemligt förälskad i. Men går det verkligen att vara kär i någon som är så elak?Elin Nilsson om den nya boken:Jag letade efter situationer som skavde, på det ena eller andra sättet. Om kompisar som inte längre är kompisar. Om kompisar som blir...

2021-11-11

Den här boken var bra den var lite rörig när det kom ett nytt kapitel så handlade det om något helt annat men det var bra bäretelser

2021-11-11

2021-10-04

Den va bra och den va jätte spännande! Jag tycker alla ska läsa den

Sara Weiner

2017-11-11

Fantastisk novellsamling. Språket är fint och träffsäkert och berättelserna är på pricken.